Show simple item record

dc.contributor.advisorDiken, Bülent
dc.contributor.authorYaşin, Fatih
dc.date.accessioned2021-05-08T08:03:33Z
dc.date.available2021-05-08T08:03:33Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/639912
dc.description.abstractBu çalışma yönetmen Tolga Karaçelik'in 2015 yılında çektiği Sarmaşık filmini bir Rönesans dönemi düşünürü olan Niccolo Machiavelli'nin siyaset felsefesi ile beraber analiz etmektedir. Bir gemide mahsur kalan altı insanın sınırlı kaynaklarla geçirdikleri günleri anlatan film, egemenlik, otorite ve yönetim hakkında düşünmeye imkân sağlamaktadır. Kaptanın gemisini yönetmeye ve egemenliğini korumaya çalışması, Machiavelli'nin devlet yönetimine ve egemenliğin korunmasına dair fikirleri ışığında incelenmiş ve filmin temasının Machiavelli'nin siyaset teorisiyle benzerlikleri ve farkları ele alınmıştır. Bu çalışmada Machiavelli'nin siyaset felsefesinin teorik analizi ve film analiz metotları kullanılarak Machiavelli'nin siyaset teorisi ile Sarmaşık filmi karşılıklı bir okumaya tabi tutulmuştur. Çalışma neticesinde varılan sonuç Sarmaşık filminin anlatısı ile özelde Machiavelli'nin siyaset felsefesinin genelde ise sosyal teorilerin sinema ile birlikte ele alınıp yeni bir eleştirel alan açtığıdır. Anahtar sözcükler: Sarmaşık (film), Sinema, Machiavelli, Siyaset Bilimi, Tolga Karaçelik
dc.description.abstractThis research analyzes Sarmaşık (Tolga Karaçelik, 2015) and Niccolo Machiavelli's political philosophy together. Sarmaşık narrates six men's days with insufficient food and resource in an anchored cargo ship. This film provides an opportunity to thinking about sovereignty, authority and management. The Captain's effort for trying to manage his ship and protect his sovereignty are analyzed in the light of Machiavelli's ideas about state management and protecting sovereignty. By this means similarities and differences between the themes of the Sarmaşık and Machiavelli's political theories are addressed. In this research, Machiavelli's political theory and Sarmaşık were subjected to a mutual reading using Machiavelli's political scientific theoretical analysis and film analysis methods. The conclusion reached in the context of the research is that Sarmaşık's narrative and Machiavelli's political philosophy in particular, social theories in general, have been taken up with cinema and opened a new critical field. Keywords: Sarmaşık, Ivy, Machiavelli, Cinema, Political Philosophy, Tolga Karaçeliken_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleSarmaşık`ın Machiavelli`ye uzanan kökleri: Sarmaşık filminin Machiavelli`nin siyaset felsefesi ile analizi
dc.title.alternativeRoots of Ivy that reach to Machiavelli: Analysis of Ivy in Machiavelli's political philosophy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-02
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPolitical cinema
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmIvy
dc.subject.ytmMachiavelli, Niccolo
dc.subject.ytmPolitical philosophy
dc.subject.ytmPolitical theory
dc.identifier.yokid10199717
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529559
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess