Elektronik ticaret: Türkiye`nin ihracatı açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yirmi sene içerisinde bilim ve teknoloji alanında yaşanan gelişmelerin sonucunda filizlenen elektronik ticaret; ticarete konu olan ürün (mal), hizmet ve bilgilerin değişiminin ve ödemelerin elektronik ortamda gerçekleşmesi olarak tanımlanmaktadır. Özellikle çağımızda yaşanan bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler, rekabetin sürdürülebilirliği dikkate alınarak birçok alanda faaliyet gösteren ticari kurum ve kuruluşlar tarafından bir değişim süreci başlatmıştır. Bu değişim süreci iş hayatında bilgisayar ve internet kullanımını zaruri hale getirirken, elektronik ticaretin gelişmesinde de önemli rol oynamıştır.Elektronik ticaret ile birlikte klasik ticaret anlayışı ve rekabet ortamı değişmiş, işletmeler yeniliklere ayak uydurmak zorunda bırakılmıştır. Çevreye uyum sağlayarak elektronik ticareti benimseyen firmalar rekabet avantajı elde etmekteyken çevre koşullarına cevap veremeyen firmalar ise bir süre sonra faaliyetlerini devam ettiremeyecek duruma gelmişlerdir.Elektronik ticaret ve uygulamalarında bir takım teknik, sosyal, hukuki, finansal sorun ve engellerle karşılaşılmıştır. Bu engel ve sorunların çözümüne yönelik, Dünya Ticaret Örgütü (World Trade Oranization-WTO), Avrupa Birliği (AB), İktisadi İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD), Birleşmiş Milletler (UN) gibi uluslararası kuruluşlar tarafından çalışmalar yürütülmektedir.Türkiye Avrupa Birliğine giriş sürecinde bir ülke olduğu için sorun ve engellerin düzeltilmesine yönelik yasaları AB'nin 2000/31/EC sayılı Elektronik Ticaret direktifleri doğrultusunda düzenlemektedir. Türkiye'de bu çerçevede yapılan ilk uyum yasası 6563 Sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanundur. Ancak bu kanun, AB'nin 2000/31/EC sayılı Elektronik Ticaret direktifleri ile ilgili düzenlemeleri bir metinde tamamen toplayamamış ve sınırlı kalmıştır.Anahtar Kelimeler: Elektronik Ticaret, Türkiye'nin İhracatı, Elektronik İhracat Electronic commerce growing as a result of the developments in the field of science and technology in the last twenty years; is defined as the exchange of products (goods), services and information and payments in electronic media. Especially considering the developments in information and communication technologies experienced in our age, the sustainability of competition has started a change process by commercial institutions and organizations operating in many fields. While this change process has made it necessary to use computer and internet in business life, it has also played an important role in the development of electronic commerce.Along with electronic commerce, the classical trade understanding and competitive environment have changed and businesses have been forced to keep up with innovations. Firms that internalize electronic commerce by adapting to the environment gain competitive advantage, and firms that fail to respond to environmental conditions becomes unable to continue their activities after a while.A number of technical, social, legal, financial problems and obstacles were encountered in electronic commerce and applications. Work is carried out by international organizations such as the World Trade Organization (WTO), the European Union (EU), the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD), and the United Nations (UN) to solve these obstacles and problems.As a country for the ongoing accession process to the European Union, Turkey regulates the laws for the correction of problems and obstacles in line with the EU's Electronic Trade Directives 2000/31 / EC. The first harmonization law in Turkey within this framework is Law on Regulation of Electronic Trade No. 6563. However, this law has not been able to fully compile the regulations regarding the EU's Electronic Commerce Directives 2000/31 / EC in a text and has been limited.Keywords: Electronic Commerce, Turkey's Exports, Electronic Export
Collections