Show simple item record

dc.contributor.advisorSert, Nehir
dc.contributor.authorYakan, Celalettin
dc.date.accessioned2020-12-04T08:01:12Z
dc.date.available2020-12-04T08:01:12Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63945
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, bir yüksek öğretim kurumunun İngilizce Öğretmenliği Programı zorunlu Almanca Eğitimi A1 düzey dersi kapsamında oluşturmacı yaklaşıma dayalı yazma eğitimi öğrenme/öğretme stratejilerinin öğrencilerin yazma başarısı üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda öncelikle mevcut progragramdaki yazma becerilerinin yeri amaçlar, içerik, öğrenme/öğretme stratejileri ve değerlendirme boyutlarında küçük ölçekli bir değerlendirme çalışmasıyla incelenmiştir. Elde edilen bulgular, oluşturmacı yaklaşıma dayalı yazma eğitimi öğrenme/öğretme stratejilerinin geliştirilmesinde veri olarak kullanılmıştır. Daha sonra ise oluşturmacı yaklaşıma dayalı yazma eğitimi öğrenme/öğretme stratejilerinin yazma becerilerinin gelişimi üzerindeki etkileri incelenmiştir.Bu araştırmadaki deney ve kontrol gruplarını, bir özel üniversitenin Eğitim Fakültesi Ingilizce Öğretmenliği Bölümü 3. Sınıfında Almanca A1 düzeyinde eğitim alan toplam 26 öğrencisi oluşturmaktadır. Ön öğrenmeleri ve demografik yapıları açısından benzer olan bu öğrenciler on üçer kişilik iki şubede eğitim almaktadır. Seçkisiz yöntemle şubelerden biri deney diğeri ise kontrol grubu olarak atanmıştır. Görüşmelerde ise aynı dersi almış olan toplam otuz yedi 4. Sınıf öğrencisinden rastlantısal olarak seçilen sekiz öğrenci çalışmaya dahil edilmiştir.Nitel bulgular; Almanca II dersi eğitim programında öngörülenlerle sınıf içi uygulamalarının yazma becerilerinin kazandırılması açısından uyumlu olmadığını göstermektedir. Yazılı dokümanlarda Almanca II dersi Avrupa Ortak Dil Metninde (Council of Europe, 2002) öngörüldüğü gibi oluşturmacı yaklaşıma uygun nitelikte iken sınıf ortamında yazma etkinlikleri geleneksel yaklaşımın öngördüğü tarzda uygulanmaktadır. Deneysel çalışmaya katılan öğrencilerin yazma becerileri ile deneysel çalışmaya katılmayan öğrencilerin yazma becerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu görülmektedir. Sıra ortalamaları dikkate alındığında deney grubundaki öğrencilerin yazma becerilerinin, deneysel çalışmaya katılmayan öğrencilerin yazma becerilerinden daha yüksek olduğu anlaşılmaktadır. Deney ve kontrol grubu için yapılan analizler birlikte incelendiğinde, yapılan deneysel işlemin etkili olduğu sonucu elde edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of constructivist learning/teaching strategies on the development of students' writing skills in a higher education institution English Teaching Programme, compulsory German Education Level A1 scope based on a constructivist approach. With this aim, first of all, the place of writing skills in the existing programme, goals, content, learning/teaching strategies and evaluation were studied with a small scale evaluation study. The obtained findings were used as data in developing writing education learning/teaching strategies based on the constructivist approach. Later on, the effects of writing education learning/teaching strategies on the development of writing skills were studied.The trial and the control groups consisted of totally 26 third year students in the English Language Teaching Department of the Faculty of Education of a foundation university in Ankara. In respect to pre-learning and demographic structures, these students were similar. They took the course in two sections. One of the them was appointed as the trial group and the other one as the control group randomly. In the interviews, eight students were chosen randomly among 37 4th year students who took the same course.Qualitative findings indicated that the German II programme specifications were not congruent with its actual classroom implementations regarding theacquisition of the writing skills. Although the programme was mainly based on the constructivist approach proposed by the Common European Framework (Council of Europe, 2002), writing skills were taught through traditional classroom activities. It was found that writing skill scores of the students in the trial group were higher than those in the control group. It was possible to assert that experimental study was effective considering the analyses carried out for the trial and the control group together.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil olarak Almanca`nın öğretiminde oluşturmacı yaklaşımın yazma becerileri üzerine etkileri
dc.title.alternativeThe effects of constructivist approach on writing skills in teaching German as a foreign language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmWriting skills
dc.identifier.yokid392592
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344968
dc.description.pages365
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess