Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Yakup
dc.contributor.authorÖztabur, Ahu
dc.date.accessioned2020-12-04T08:01:10Z
dc.date.available2020-12-04T08:01:10Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63944
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, İlköğretim 6. sınıfta okuyan öğrencilerin dilbilgisi kavramlarını algılama düzeyleri ne seviyededir ve İlköğretim 6. sınıföğrencileri Türkçe dersinde gördükleri dil bilgisi kavramlarını istenilen düzeydeöğreniyorlar mı sorularına yanıt aramaktır.Araştırma nedensel karşılaştırmalı yöntem modelinde bir çalışmadır. AraştırmaAnkara ilinde çeşitli semtlerde bulunan biri özel, diğerleri devlet okulu olmak üzere onokul ve bu okullarda bulunan toplam 217 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmadaveri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan ve uzman görüşlerince onaylanan 30 soruluk test kullanılmıştır.Veri toplama aracından elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin çoğunun 6. Sınıfdil bilgisi kavramlarını algılama düzeyleri düşük bulunmuştur. Özel okul ile devletokullarının kavramları algılama düzeyleri açısından karşılaştırılmasıyla, özel okulundaha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Kavram, Dil bilgisi kavramları, Dil bilgisi kavramlarının Öğretimi.
dc.description.abstractThis researchs general aim is to find answer to the questions ?which comprehensionlevel do the 6th class students have for the grammar concepts and do the 6th classstudents learn the grammar concepts in the Turkish Lessons satisfactorily.This research has a causal comparative method. This research is done in a oneprivate school and nine state schools in several districts of Ankara province. And 217students participated into the research. In this research, a test which includes 30questions prepared by a researcher and approved by expert opinions is used as datacollection tool.According to the results of the data collection tool, it has been found that most of thestudents have low comprehension levels for the 6th class grammar concepts. After theprivate school and state schools were compared in concepts of comprehension levels ofthe concepts, it has been found that private school is more successful than the stateschools.Key Words: Concept, Grammar Concepts, Teaching of the Grammar Concepts.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 6. sınıf Türkçe derslerinde dil bilgisi kavramlarının öğretilmesi ve kavratılması
dc.title.alternativeTeaching and comprehending of the grammar concepts in the elementary school 6th class Turkish lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.identifier.yokid365827
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375033
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess