İlköğretim 6. sınıf Türkçe derslerinde dil bilgisi kavramlarının öğretilmesi ve kavratılması
dc.contributor.advisor | Çelik, Yakup | |
dc.contributor.author | Öztabur, Ahu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T08:01:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T08:01:10Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63944 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı, İlköğretim 6. sınıfta okuyan öğrencilerin dilbilgisi kavramlarını algılama düzeyleri ne seviyededir ve İlköğretim 6. sınıföğrencileri Türkçe dersinde gördükleri dil bilgisi kavramlarını istenilen düzeydeöğreniyorlar mı sorularına yanıt aramaktır.Araştırma nedensel karşılaştırmalı yöntem modelinde bir çalışmadır. AraştırmaAnkara ilinde çeşitli semtlerde bulunan biri özel, diğerleri devlet okulu olmak üzere onokul ve bu okullarda bulunan toplam 217 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmadaveri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan ve uzman görüşlerince onaylanan 30 soruluk test kullanılmıştır.Veri toplama aracından elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin çoğunun 6. Sınıfdil bilgisi kavramlarını algılama düzeyleri düşük bulunmuştur. Özel okul ile devletokullarının kavramları algılama düzeyleri açısından karşılaştırılmasıyla, özel okulundaha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Kavram, Dil bilgisi kavramları, Dil bilgisi kavramlarının Öğretimi. | |
dc.description.abstract | This researchs general aim is to find answer to the questions ?which comprehensionlevel do the 6th class students have for the grammar concepts and do the 6th classstudents learn the grammar concepts in the Turkish Lessons satisfactorily.This research has a causal comparative method. This research is done in a oneprivate school and nine state schools in several districts of Ankara province. And 217students participated into the research. In this research, a test which includes 30questions prepared by a researcher and approved by expert opinions is used as datacollection tool.According to the results of the data collection tool, it has been found that most of thestudents have low comprehension levels for the 6th class grammar concepts. After theprivate school and state schools were compared in concepts of comprehension levels ofthe concepts, it has been found that private school is more successful than the stateschools.Key Words: Concept, Grammar Concepts, Teaching of the Grammar Concepts. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 6. sınıf Türkçe derslerinde dil bilgisi kavramlarının öğretilmesi ve kavratılması | |
dc.title.alternative | Teaching and comprehending of the grammar concepts in the elementary school 6th class Turkish lessons | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Concept teaching | |
dc.identifier.yokid | 365827 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 375033 | |
dc.description.pages | 181 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |