İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin üç boyutlu düşünme düzeylerinin nitel araştırma süreci bağlamında incelenmesi
dc.contributor.advisor | Mirasyedioğlu, Şeref | |
dc.contributor.advisor | Soylu, Dursun | |
dc.contributor.advisor | Kılıçoğlu, Şeyda | |
dc.contributor.author | Özdem, Özge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T08:01:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T08:01:09Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63943 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma ile İlköğretim 6. Sınıf öğrencilerinin, üç boyutlu düşünme düzeylerinin belirlenmesi ve öğrencilerin geometrik düşünme düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır.Veri toplama aracı olarak, Uttal, Meadow, Hand, Lewis, Warren ve Mewcombe (2008) tarafından geliştirilen Uzamsal Beceriler İçin Organizasyon Şeması kullanılmıştır.Araştırmanın örneklemini Ankara ilindeki Özel Evrensel İlköğretim Okulu'ndaki 10 ( 3 kız 7 erkek) 6. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, tesadüfî tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır.Araştırmanın temelini oluşturan Nitel Araştırma Yönteminin tercih edilmesinin temel nedeni; gözlem, görüşme ve doküman analizi gibi nitel veri toplama yöntemlerinin, bu araştırma yönteminde kullanılıyor olmasıdır. Bu da, daha gerçekçi ve bütüncül sonuçlara ulaşılmasını sağlamak adına önemlidir.Sonuç olarak öğrencilerin; Uzamsal Beceriler İçin Organizasyon Şeması alt boyutlarından Özerklik Düzeyi, Uzamsal Görüntüleme Düzeyi ve Uzamsal Kavrama Düzeyi ile ilgili soruları yanıtlamada başarılı oldukları, ancak Zihinsel Dönüşüm Düzeyi ve Perspektif Alma Düzeyi ile ilgili soruları yanıtlamada eksikliklere sahipoldukları belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | This study is aimed to examine to determine the levels of three dimensional thinking and to investigate gender variable of the elementary sixth grade students.As a means of data collection, Uttal, Meadow, Hgirland, Lewis, Warren and Mewcombe (2008) developed by the Organization Chart for Spatial Skills? is used.Those 10 students (3 girls 7 boys) in 6th grades who are the pupils at Private Evrensel Elementary School in Ankara constitute the sample of the research. In this study, stratified random sampling method was used.The main reason preffering method forming the stcructure of this research is; observation, qualitative data collection and document analysis is being used for this research. This is improtant for ensuring the adverement of results more realistic and holistic.As a result, students; Spatial Skills Level of Autonomy for the Organization Chart sub - dimensions, spatial imaging, and Spatial Level of Level of Understanding are successful in answering questions related to, but mentally answering questions related to Level Conversion Level and Perspective Taking were found to have deficiencies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin üç boyutlu düşünme düzeylerinin nitel araştırma süreci bağlamında incelenmesi | |
dc.title.alternative | Researching about the pupils who are in the 6th through the three dimensional level in the qualitative research process | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Spatial visualization | |
dc.subject.ytm | Spatial ability | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematical thinking | |
dc.subject.ytm | Geometry | |
dc.subject.ytm | Gemetric thinking | |
dc.subject.ytm | Three dimensional imaging | |
dc.subject.ytm | Three dimensional teaching | |
dc.identifier.yokid | 410676 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 293142 | |
dc.description.pages | 184 | |
dc.publisher.discipline | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı |