C# programlama dersinde, çoklu ortam tasarım ilkelerine göre hazırlanmış materyallerin moodle öğrenme yönetim sistemi üzerinden kullanılmasının yüksek öğrenim öğrencilerinin bilişsel yüklerine ve ders başarılarına etkisi
dc.contributor.advisor | Yalçınalp, Serpil | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Melahat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T08:01:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T08:01:00Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63936 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın genel amacı; C# Programlama dersinde, çoklu ortam tasarım ilkelerine göre hazırlanmış materyallerin MOODLE Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden kullanılmasının yüksek öğrenim öğrencilerinin bilişsel yüklerine ve ders başarılarına etkisini araştırmaktır.Araştırma 2010-2011 öğretim yılı bahar döneminde, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi ve Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği bölümü lisans programı ikinci sınıf öğrencileri ile C# programlama dersinde ve C# programlama dersi konularında gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda 35 Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği bölümü öğrencisi, kontrol grubunda ise 25 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü öğrencisi yer almıştır. Deney grubundaki öğretim, MOODLE Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden, dersi veren öğretim üyesi tarafından hazırlanan Microsoft Office PowerPoint sunuları ve araştırma kapsamında çoklu ortam tasarım ilkelerine göre hazırlanan materyaller ile gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubundaki öğretim ise MOODLE Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden, dersi veren öğretim üyesi tarafından hazırlanan Microsoft Office PowerPoint sunuları ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak C# programlama akademik başarı testi, bilişsel yük ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizi SPSS 16.0 programında ANOVA, Korelasyon ve bağımsız gruplar t-testi ile analiz edilmiştir. Görüşme sorularından elde edilen nitel veriler ile araştırma durumunu yansıtacak kısa açıklamalara yer verilmiştir.Çalışmanın sonunda, deney grubunda çoklu ortam tasarım ilkelerine göre hazırlanmış materyaller ve dersi veren öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunular ile MOODLE Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden gerçekleştirilen C# programlama öğretiminin, kontrol grubunda dersi veren öğretim elemanı tarafından hazırlanan sunular ile MOODLE Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden gerçekleştirilen öğretime oranla öğrencilerin ders başarıları ve bilişsel yükleri üzerinde daha etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca her iki grup öğrencileri ile yapılan görüşmelerde, deney grubu öğrencileri MOODLE Öğrenme Yönetim Sistemi ortamına eklenen çoklu ortam materyalleri ve öğrenme ortamı hakkında olumlu görüşlerini belirtmişlerdir. | |
dc.description.abstract | The overall aim of this study is to search the effect of the use of MOODLE Learning Management System multimedia course materials prepared in accordance with the multimedia design principles on higher education students? successes and cognitive loads.The research was carried out with the secondary year students of Başkent University Faculty of Education. Students from Computer and Instructional Technologies Education and Secondary Mathematics Education departments in 2010-2011 educational year spring semester were involved in this research. The experimental group consisted of 35 Secondary Mathematics Education department students and the control group had 25 Computer and Instructional Technologies Education department students. The teaching for the experimental group was carried out with Microsoft Office PowerPoint presentations that were prepared and loaded on MOODLE Learning Management System by the teacher. Also the materials prepared in accordance with the multimedia design principles were used inthis group. The teaching for the control group was carried out with only Microsoft Office PowerPoint presentations prepared that were loaded on MOODLE Learning Management System by the teacher. C# programming academic achievement test, cognitive load scale and semi-structured interview questions were used as data collection tools.Quantitative data were analyzed with SPSS 16.0 using ANOVA, correlation and independent sample group t-test. Data collected from the interview questions were used to explain and support the results of qualitative data.The result of the study indicated that C# programming teaching realized with MOODLE Learning Management System in the experimental group via materials prepared in accordance with multimedia design principles and presentations prepared by the teacher was found to be more efficent in students? successes and cognitive load levels when compared with the teaching Microsoft Office PowerPoint presentations of the control group. Besides, the interviews conducted with both groups of students showed that the experimental group students have positive opinions about materials in MOODLE Learning Management System and teaching environment. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | C# programlama dersinde, çoklu ortam tasarım ilkelerine göre hazırlanmış materyallerin moodle öğrenme yönetim sistemi üzerinden kullanılmasının yüksek öğrenim öğrencilerinin bilişsel yüklerine ve ders başarılarına etkisi | |
dc.title.alternative | Effect of the use of multimedia course materials (prepared in accordance with multimedia design principles and delivered via learning management system-moodle) on higher education student?s cognitive load and success in the C# programming course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Cognitive load | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Multimedia | |
dc.subject.ytm | Moodle lesson management information system | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Programming | |
dc.identifier.yokid | 432021 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 344965 | |
dc.description.pages | 264 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |