Show simple item record

dc.contributor.advisorKuzu, Tülay
dc.contributor.authorEroğlu, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-04T08:00:56Z
dc.date.available2020-12-04T08:00:56Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63933
dc.description.abstractMEB Yayınları (2012) 6, 7, 8. Sınıf Türkçe Öğrenci Çalışma Kitabında yer alan dil bilgisi sorularının ve öğretmen kılavuz kitabındaki dil bilgisi kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi?ne göre değerlendirilerek bilişsel alanın hangi basamağında yer aldığının belirlemesinin hedeflendiği bu araştırmada, elde edilen bulgular ışığında mevcut durum betimlenerek yorumlanmıştır.Araştırmada veri olarak kullanılan MEB Yayınları (2012) 6,7, 8. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabında yer alan dilbilgisi sorularının ve kılavuz kitaptaki dilbilgisi kazanımlarının değerlendirilmesinde nitel araştırma yöntemlerinden, betimsel analiz modeli benimsenmiş, bu nedenle belge tarama (doküman analizi) tekniği ve çalışmanın problem cümlesiyle ilgili olarak devlet okulu ve özel okullardaki Türkçe öğretmenlerinin görüşlerinin alınması amacıyla da görüşme yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler, araştırmanın alt problemleri kapsamında frekans ve yüzde hesaplamaları ile analiz edilmiş, güvenirliğin sağlanması için uzman görüşü ile desteklenerek değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucuna göre, Türkçe dersi 6, 7, 8. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabında (MEB, 2012) yer alan dilbilgisi sorularının, %60,02?si bilişsel alanın alt düşünme basamaklarına ?hatırlamak, anlamak?, % 40,98?i ise, üst düzey düşünme basamaklarından uygulamak basamağına hitap etmektedir. Türkçe dersi MEB Yayınları (2012) Türkçe Öğretmen Kılavuz Kitabı nda (6, 7, 8. Sınıf) yer alan dilbilgisi kazanımlarının, %54,7 bilişsel alanın alt düşünme basamaklarından ?hatırlamak, anlamak?, %45,3?ü ise üst düzey düşünme basamaklarından ?uygulamak? basamağına hitap etmektedir. Yapılandırıcı yaklaşımın temel sayıltılarından olan yaparak yaşayarak öğrenme, dilbilgisi öğretiminin uygulama ağırlıklı olmasını ön görmektedir. Bu nedenle yapılan araştırma ve öğretmen görüşlerinin sonucuna göre, ?uygulamak? basamağındaki dilbilgisi kazanım ve sorularına daha çok yer verilmesi etkin dilbilgisi öğretimi için daha etkili olacağı düşünülmektedir.Bu incelemenin ve tespitler sonucundaki önerilerin alan öğretmenlerine ve alan ders ve çalışma kitabı hazırlayacak yazarlara fayda sağlayacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this work is determination and examination the place of the relationship between the grammar questions in MEB Publication (2012) Turkish Workbook for 6, 7, 8th Class Students and the grammar acquisitions in the Teacher?s Guide Book at the cognitive domain with respect to New Bloom Taksonomi and the present situation is analyzed using the results of this work.In the study of evaluation of the grammar questions in MEB Publication (2012) Turkish Workbook for 6, 7, 8th Class Students and the grammar acquisitions in the Teacher?s Guide Book, one of the qualitative research method, Descriptive Analyze Model is performed. Therefore, the document scan technics used and related with the problem sentence the conversation method is used in order to get the opinions of the Turkish lecturers working at the schools of government and private schools. The information gathered from this research is analyzed by frequency and percentage calculations in the scope of the sub problems of the research and is commented and evaluated with the opinions of experts to provide the confidence. With respect to the results of this study, the questions in the 6, 7, 8th Class Turkish Workbook (MEB, 2012) adress that 60,02% sub-step of cognitive domain and 40,98% upper level of cogitation steps. The grammar acquisitions from the MEB Publication (2012) Teacher?s Guide Turkish Book (6, 7, 8th Class) address that ?remember, understand? step from the old thinking steps of cognitive domain with a rate of 54,7% and ?apply? step from the high-level thinking steps. One of the basic assumption from recognitive approximation, learn by living envisions that grammar education should empasize on applying. Because of this reason, to emphasize on the grammar acqusition and questions in applying step results in effective grammar education is thought by the result of this research and opinion of teachers.This research and the suggestions from the results of this study is thought to be helpful for the lecturers and the writers preparing lecture book and workbook.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6, 7, 8. sınıf türkçe çalışma kitaplarındaki dilbilgisi soruları ve kazanımlarının yenilenmiş bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeDetermination and examination the place of the relationship between the grammar questions in meb publication (2012) turkish workbook for 6, 7, 8th class students and the grammar acquisitions in the teacher?s guide book at the cognitive domain with respect to new bloom taksonomi and the present situation is analyzed
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10001946
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid411989
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess