Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Ahmet
dc.contributor.authorKaya, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-04T08:00:43Z
dc.date.available2020-12-04T08:00:43Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63924
dc.description.abstractÇalışmanın başlıca amacı, ortaokul Türkçe ders kitaplarında kullanılan kurmaca metinlerdeki 'çatışma' ögesini incelemek; kazanımlar, metinler, etkinlikler doğrultusunda çatışma ögesine ne derece yer verildiğini ve çatışmanın mahiyetini ortaya koymaktır. Bu çerçevede, çalışmada, 2013– 2014 eğitim öğretim yılında 5. 6. ve 7. sınıflarda okutulan MEB yayını Türkçe ders ve çalışma kitapları ile 2012-2013 eğitim öğretim yılında 8. sınıflarda okutulan Türkçe ders ve çalışma kitabındaki metinler ve etkinlikler, kazanımlarla paralelliği çerçevesinde çatışma odaklı olarak incelenmektedir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu doğrultuda belge taramasına dayalı metin çözümlemesi yapılmıştır.Anahtar Sözcükler: Türkçe Eğitimi, Kurmaca Metin, Çatışma
dc.description.abstractThe main purpose of the study is to analyse the conflict item in the fiction texts that are used in the elemantry school Turkish books, to prove the quality of the conflict item and to what extent it is included in the direction of the gains, texts, activities in this context, in the study, the course books and work books published by MEB (the ministry of national education) that are taught of 5th, 6th, 7th grades in 2013- 2014 academic year- and the texts, activities in 8th grade's Turkish course book and work book- that are taught in 2012- 2013 academic year- are examined conflict ariented within the frame of parallelism with the gains. The qualitative study method is used in the research. Accordingly, texts are analysed based upon document scanning.Key Words: Turkish Education, Fiction Texts, Conflict.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul Türkçe derslerinde kullanılan kurmaca metinlerde çatışma ögesi
dc.title.alternativeThe element of conflict in fictional texts used in the secondary school turkish lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmText
dc.subject.ytmText examination
dc.subject.ytmFictional
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmTextbooks
dc.identifier.yokid10063510
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid421001
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess