Show simple item record

dc.contributor.advisorAltıntaş, Osman
dc.contributor.authorKaraaslan, Berivan
dc.date.accessioned2020-12-04T08:00:35Z
dc.date.available2020-12-04T08:00:35Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63918
dc.description.abstractBu çalışma, doğal sayıların tarihsel gelişimi ve günümüz ilköğretim programındaki doğal sayıların öğretimi ile karşılaştırılması amacı ile gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla birinci bölümünde İlk Çağ Mağara İnsanından başlanmak üzere, Eski Mısırlılar, Mezopotamyalılar, Eski Yunanlılar, Romalılar, Hintlilerde doğal sayıların gösterimi ve öğretimi araştırılmıştır. Ünlü bazı matematikçilerden ve sıfır'ın tarihsel gelişiminden bahsedilmiştir. İkinci bölümde; günümüz ilköğretim matematik öğretim programı incelenmiş ve doğal sayıların günümüzde öğretimi açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ise, doğal sayıların geçmişteki gösterimleri ile günümüzdeki gösterimleri ve doğal sayılarla işlemlerin geçmişte nasıl yapıldığı ile günümüzde nasıl yapıldığı karşılaştırılmıştır. Son bölümde ise üçüncü bölümdeki karşılaştırmalardan çıkarılan öneriler ve sonuç sunulmuştur. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is, making comparison between the historical development ofnatural numbers and teaching of natural numbers in primary school math program inour age. With this aim, at the first section of this study representation and teaching ofnatural numbers was investigated that from the people of the first era cave man to,Ancient Egyptions, Mesopotamians, Ancient Greeks, Romans, Indians. It wasmentionet about some famous mathematicians and historical development of zero. Atsecond section; today's primary schoolmath program was studied and currentlyteaching of natural numbers' was described. At third section; we have kind ofcomparision. One of them is displaying natural numbers in the past and now. Theother of them is how to make mathematical operation in the past and now. At lastsection; recommendations and conclusions from the third section was presented.Qualitative research methods were used in this research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDoğal sayıların tarihsel gelişimi ve ilköğretim matematik programındaki doğal sayıların öğretimi ile karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe historical development of natural numbers and the comparison with teaching of natural numbers in primary school mathematics program
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNatural numbers
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmMathematics programming
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid10088679
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414635
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess