Doğal sayıların tarihsel gelişimi ve ilköğretim matematik programındaki doğal sayıların öğretimi ile karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Altıntaş, Osman | |
dc.contributor.author | Karaaslan, Berivan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T08:00:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T08:00:35Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63918 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, doğal sayıların tarihsel gelişimi ve günümüz ilköğretim programındaki doğal sayıların öğretimi ile karşılaştırılması amacı ile gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla birinci bölümünde İlk Çağ Mağara İnsanından başlanmak üzere, Eski Mısırlılar, Mezopotamyalılar, Eski Yunanlılar, Romalılar, Hintlilerde doğal sayıların gösterimi ve öğretimi araştırılmıştır. Ünlü bazı matematikçilerden ve sıfır'ın tarihsel gelişiminden bahsedilmiştir. İkinci bölümde; günümüz ilköğretim matematik öğretim programı incelenmiş ve doğal sayıların günümüzde öğretimi açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ise, doğal sayıların geçmişteki gösterimleri ile günümüzdeki gösterimleri ve doğal sayılarla işlemlerin geçmişte nasıl yapıldığı ile günümüzde nasıl yapıldığı karşılaştırılmıştır. Son bölümde ise üçüncü bölümdeki karşılaştırmalardan çıkarılan öneriler ve sonuç sunulmuştur. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is, making comparison between the historical development ofnatural numbers and teaching of natural numbers in primary school math program inour age. With this aim, at the first section of this study representation and teaching ofnatural numbers was investigated that from the people of the first era cave man to,Ancient Egyptions, Mesopotamians, Ancient Greeks, Romans, Indians. It wasmentionet about some famous mathematicians and historical development of zero. Atsecond section; today's primary schoolmath program was studied and currentlyteaching of natural numbers' was described. At third section; we have kind ofcomparision. One of them is displaying natural numbers in the past and now. Theother of them is how to make mathematical operation in the past and now. At lastsection; recommendations and conclusions from the third section was presented.Qualitative research methods were used in this research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Doğal sayıların tarihsel gelişimi ve ilköğretim matematik programındaki doğal sayıların öğretimi ile karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | The historical development of natural numbers and the comparison with teaching of natural numbers in primary school mathematics program | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Natural numbers | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Mathematics programming | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.identifier.yokid | 10088679 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 414635 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |