Show simple item record

dc.contributor.advisorKuzu, Tülay
dc.contributor.authorOktay, Müzeyyen Rengin
dc.date.accessioned2020-12-04T08:00:25Z
dc.date.available2020-12-04T08:00:25Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63910
dc.description.abstractBu çalışmada yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan Yeni HİTİT Yabacılar İçin Türkçe 1, 2 ve 3 Kitaplarında yer alan metin altı sorularının, Bloom Taksonomisi' nin alt bilişsel düzeyleri ile üst bilişsel düzeylerine göre dağılımları hakkında bir değerlendirme yapılması amaçlanmıştır. Bu çerçevede Yeni HİTİT Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitabı 1, 2, 3 ile Çalışma Kitabı 1, 2, 3 içerisinde yer alan metinler ve bu metinlere bağlı olarak oluşturulan sorular, söz konusu bilişsel düzeylere göre sınıflandırılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi olan doküman incelemesi kullanılmıştır. Elde edilen bulgularda Yeni HİTİT Ders ve Çalışma Kitaplarında yer alan metin altı soruların büyük çoğunluğunun bilgi basamağında yer aldığı; yaratıcılık basamağında ise oldukça az sayıda soruya yer verildiği görülmüştür. Çalışmanın Türkçenin yabancılara öğretiminde kullanılan kitaplarda yer alan soruların alt bilişsel düzeylere ve üst bilişsel düzeylere göre düzenlenmesi açısından alana katkıda bulunabileceği düşünülmektedir.Anahtar Kelimler: Dil öğretimi, Yabancılara Türkçe Öğretimi, metin altı sorusu, bilişsel öğrenme düzeyleri, Bloom Taksonomisi.
dc.description.abstractIn this thesis, it is intended for an assessment about teaching Turkish for foreigners which included in `New Hitit Turkish for Foreigners 1, 2 and 3` books with Bloom Taxonomy in the texts under the distribution according to the metacognitive level with the cognitive level of the framework. In this context, `New Hitit Turkish Textbook for Foreigners 1, 2, 3 and Workbook 1, 2, 3` questions contained in text form and depending on this text, are classified according to their cognitive level. In the study, the document analysis were used for qualitative research methods. The study is expected to contribute to the Turkish area located in terms of regulating the questions correctly according to their level of cognitive learning in textbooks used in teaching for foreigners.Key Words: Language education, Turkish education for foreigners, Bloom taxonomy,cognitive levels of learning, reading comprehension questions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleYabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarındaki metin altı sorularının Bloom Taksonomisi`ndeki bilişsel düzeyler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of sub-text questions in the course books which are used for teaching Turkish to foreigners according to cognitive levels of Bloom Taxonomy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçenin Eğitimi ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBloom?s taxonomy
dc.subject.ytmCognitive domain taxonomy
dc.identifier.yokid10065019
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid463400
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess