Türkçe eğitiminde kurmaca metinler üzerinden 5N1K kullanımı ve ortaokul Türkçe derslerindeki yeri
dc.contributor.advisor | Demir, Ahmet | |
dc.contributor.author | Narin, Ayla Nazli | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T08:00:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T08:00:23Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63909 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Türkçe öğretiminde kullanılan Milli Eğitim Bakanlığına ait Türkçe ders ve çalışma kitaplarında yer alan kurmaca metinlerde 5N1K kullanımı ve bu kullanımın ders ve çalışma kitaplarındaki yeri hakkında bir değerlendirme yapılması amaçlanmıştır. Bu çerçevede 5., 6., 7. ve 8. Sınıf Türkçe ders ve çalışma kitaplarında yer alan metinler, etkinlikler ve sorular türlerine göre sınıflandırılmış ve bilişsel düzeylere göre tablolaştırılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman analizi (belge tarama)kullanılmıştır. Elde edilen bulgularda MEB 5, 6, 7 ve 8. Sınıf ders ve çalışma kitaplarında yer alan 5N1K sorularının sürekli tekrar eden bir kullanım içinde kaldığı, 5N1K sorularının öğrencilerin yaş seviyelerine dağılımlarının dengesiz olduğu, öğrencilerin bilişsel süreçlerinibulundukları yaş grubu ile orantılı olarak geliştirmekte yetersiz kaldığı görülmüştür. Çalışmanın, Türkçe eğitiminde ortaokul MEB Türkçe ders ve çalışma kitaplarında yer alan kurmaca metinlerde 5N1K kullanımı bakımından alana katkıda bulunabileceği düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Türkçe öğretimi, 5N1K, MEB ders ve çalışma kitapları, kurmaca metin, etkinlikler, sorular | |
dc.description.abstract | This thesis evaluates the usage of `WHquestions` in Turkish lessons, the text in Turkish main course boks and the importance of the usage of `WH questions` in both classrooms and the coursebooks. In this respect, the fiction texts located in 5th, 6th, 7th and 8th gradeTurkishcoursebookswhichareclassifiedaccordingtotheirgenresarecategorized in terms of their cognitive levels.In this research, a qualitative research method is used for the documentation analysis andscanning. The obtained results Show that the specified coursebooks prepared by Turkish Ministery of Education for the secondary school repeats themselves in terms of theusage of `WH questions`.Also, `WH questions` are not sufficient in terms of improving students' cognitive process according to their age range. This study provides contribution to the fiction texts in Turkish coursebooks and workbooks prepared by the TurkishMinistery of Education for the secondary school level in terms of regulating `WH questions` properly.Key words: Turkish language teaching, `WH questions`, Turkish Ministery of Education, Turkish course books and workbooks, fiction texts, activity questions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkçe eğitiminde kurmaca metinler üzerinden 5N1K kullanımı ve ortaokul Türkçe derslerindeki yeri | |
dc.title.alternative | Fiction texts in Turkish and secondary education through the use of place 5W1H in Turkish course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Fictional | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Workbooks | |
dc.subject.ytm | Text | |
dc.subject.ytm | Questions | |
dc.identifier.yokid | 10115832 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 447605 | |
dc.description.pages | 153 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |