Kadın maarif müfettişlerinin yaşadıkları sorunlar
dc.contributor.advisor | Akbaba Altun, Sadegül | |
dc.contributor.author | Sönmez Genç, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T08:00:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T08:00:14Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63902 | |
dc.description.abstract | Eğitimde denetim; öğretimi geliştirme amacıyla yöneltme, rehberlik etme ve öğretmenlerin öğretimsel davranışını geliştirme süreci olarak da tanımlanmaktadır. Eğitim sistemi içinde görevli olan maarif müfettişleri, öğretmenin öğretim yapması ve ders vermesindeki başarısının değerlendirilmesinin yanında, yeteneklerin geliştirilerek çevreye ve mesleğe uyum sağlaması, gelişme ve yeniliklerin tanıtılması, hata ve eksikliklerin saptanarak giderilmesiyle geliştirilmesi hususunda meslekî yardımda bulunmaktadırlar. Bunun sonucu olarak da maarif müfettişlerinin en başta gelen görevleri arasında yer alan `öğretmenlerin karşılaştıkları problemleri çözmede onlara yeterli yardımda bulunma` işlevinin sonucu olarak denetimin en önemli amacı, öğretmene, onun ihtiyacı olan yardımda bulunmak olarak görülmektedir.Bu çalışmanın amacı; kadın maarif müfettişlerinin mesleklerinde yaşadıkları sorunlar, bu sorunların nedenleri, sorunların çözümü için yapılabilecek çalışmaların belirlenmesidir. Bu çalışma nitel fenomolojik bir çalışmadır. Bu araştırmanın örneklemini 17 kadın maarif müfettişi oluşturmuştur ve elde edilen verilerin çözümlenmesinde `içerik analizi` uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 15sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Oluşturulan görüşme formu alanda uzman bir kişiye incelettirilmiştir. Alınan görüşe göre kadın maarif müfettişlerinin sorunları ve çözüm önerileri şekillerine ilişkin temalar ayrı ayrı belirlenmiştir. Farklı şekillerde belirlenen tema ve kategoriler, karşılaştırılarak sonuçta, ortak bir tema belirlemesi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonunda kadın maarif müfettişlerinin yaşadığı sorunların cinsiyet ve cinsiyet dışı kaynaklı olduğu görülmüştür. Cinsiyet ağırlıklı sorunlar; cinsiyet ayrımı, erkek önyargısı, argo şeklinde iken cinsiyet dışı sorunlar ise bölgesel zorluklar, öğretmen önyargısı, disiplin, yoğun çalışma ve özel yaşantı olduğu görülmüştür.Sonuç olarak kadın maarif müfettişlerinin yaşadıkları sorunlar, bu sorunların nedenleri ve çözüm önerileri incelendiğinde ortaya çıkan bulguların çoğunlukla cinsiyet odaklı olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Denetim, Eğitim Denetimi, Kadın Maarif Müfettişleri | |
dc.description.abstract | Educational supervision was defined as a period of developing teacher's instructional behaviours to improve education orientation and guidance. Education supervisors taking part in education system were not only evaluating teacher's instruction succes but helping them to improve their abilities and so as to adapt them to their job and environment, introduce the developments and innovation and to identify the errors and lack and help to correct them as well. As a result since one of the most important asks of supervisors were 'giving enough help to teachers about solving problems that they encountered' the most import aim of supervision is to give teacher the help that they need. The aim of this study contribute female inspectors' problems that they experienced during their experience, the obstacles they face and the solutions of these problems. This was a qualitative fenomologic study. This study was conducted on 17 female supervisors and the results were examined and interpreted by performing `content analysis`.In this study, an interview form exist of 15 questions was used. Finally the interview form was examined by a researcher who was expert on this subject. According to his personal opinion solution advices for female supervisors' problems were determined in different themes. Themes and categories determined by different methods were compared and at the end a single theme was determined.At the end of there search it was observed that the problems that they experienced during their profession could be about gender or not. Problems releated with gender were; gender distinction, men prejudice and slang but it was observed that problems such as local difficulties, teacher prejudice, discipline, working hard and private life were not releated with gender. As a result when the problems of female supervisors, the solutions of these problems and solution suggestions were observed it was concluded that most of these findings were not focused on gender. Keywords: Supervisions, educational supervisors, female supervisor | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kadın maarif müfettişlerinin yaşadıkları sorunlar | |
dc.title.alternative | The issues experienced by female supervisors | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Controller | |
dc.subject.ytm | Supervision of education | |
dc.subject.ytm | Control | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Female supervisor | |
dc.identifier.yokid | 10106325 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 447601 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |