Perceptions of EFL teachers for the young learners` coursebooks in Turkey
dc.contributor.advisor | Pakkan, Gülsev | |
dc.contributor.author | Şener, Buket Selin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T08:00:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T08:00:08Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-08-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63898 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı devlet okullarında ilkokul 4.sınıf öğrencileri için tasarlanan Sunshine 4 adlı İngilizce ders kitabını öğretmen algıları çerçevesinde değerlendirmektir. Ders kitabı dokuz ölçüt bakımından hem makro hem de mikro düzeyde değerlendirilmiştir. Nicel ve nitel veriler Ankara'da 4. sınıf öğrencilerinin 70 İngilizce öğretmenine uygulanan anketler ve araştırmacı tarafından yapılan sınıf gözlemleri aracılığıyla toplanmıştır. Anket analizleri 5 li likert tipi ölçeklemeyle oluşturulan 20 soruluk ölçeğe verilen cevaplar neticesinde elde edilen puana göre yapılmıştır. Araştırma verilerinin değerlendirilmesinde istatistikî yöntem olarak; ölçeklerin alt boyutlarına ait frekans, yüzde dağılımları, pasta grafikleri ve ortalama değerleri hesaplanmıştır. Sınıf gözlemleri aracılığıyla toplanan veri araştırmacı tarafından düzenli olarak günlüklerde tutulmuştur. Nicel ve nitel sonuçlara göre, yabancı dil öğretmenlerinin ve araştırmacının ders kitabının eksik noktaları hakkında genelde hemfikir oldukları ortaya çıkmıştır. Ders kitabının çocuklara yönelik önemli ölçütlere göre tasarlanmış olması gerektiği vurgulanmıştır. İçerik, içeriğin seçimi ve organizasyonu, ders kitabının düzeyi, kullanılan sözcükler, otonom öğrenmenin göz önüne alınması, görsel öğrenme biçimleri, fiziki görüntü ve teknik yönlerin ders kitabında göz ardı edilen bölümler olduğu belirtilmiştir. Ancak, verilere göre, ders kitabının dilbilgisi bölümlerinin yabancı dil öğretmenlerine yeterli geldiği saptanmıştır.Anahtar kelimeler: Çocuklar için yazılan ders kitapları, ilkokul öğrencileri | |
dc.description.abstract | The aim of the research is to evaluate English coursebook titled Sunshine 4, which is designed for fourth graders at state schools in Turkey through the perceptions of English language teachers.The coursebook was assessed at both macro and micro level in terms of nine criteria. Quantitative and qualitative data were collected through teacher questionnaires applied to 70 English teachers of fourth grade learners in Ankara and classroom observations made by the researcher. Analyses of questionnaires were made according to the score attained as a result of the answers given to the 20-question scale formed on the basis of 5-point Likert scale. The frequency, percentage distributions, pie charts and mean values regarding the sub-dimensions of the scales of the data have been analyzed by statistical analyses. The data collected through classroom observations were regularly kept in the journals by the researcher. According to quantitative and qualitative results, it was elicited that both language teachers and the researcher agreed on the missing points of the coursebook in general. It has been claimed that the coursebook should have been designed according to some criteria important for young learners. It has been also stated that the content, the selection and organization of the content, the level of the coursebook, vocabulary items, consideration of development of learner autonomy, consideration of visual learning style difference, physical appearance and technical aspects have been disregarded parts of the coursebookNevertheless, according to the results, it was indicated that grammar parts of the coursebook seemed to have satisfied the language teachers.Keywords: young learners' coursebook, young learners | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Perceptions of EFL teachers for the young learners` coursebooks in Turkey | |
dc.title.alternative | Türkiye'deki İngilizce öğretmenlerinin çocuk ders kitaplarını değerlendirmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-16 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Teacher evaluation | |
dc.subject.ytm | Booksellers | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.identifier.yokid | 10161344 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 482014 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |