Öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyleri(Çankırı ili örneği)
dc.contributor.advisor | Özdemir, Servet | |
dc.contributor.author | Çakici, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T08:00:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T08:00:07Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-02-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63897 | |
dc.description.abstract | Son yıllarda karşımıza çıkmakta olan sinizm kavramıyla ilgili çalışmalar artmaktadır. Bu çalışma, eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin yaşadığı sinizm durumunu konu edinmektedir. Bu kapsamda araştırmanın amacı, öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma evrenini Çankırı ilinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelinde yapılmış olup, kolayda örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Çankırı il ve ilçelerinde bulunan 24 resmi temel eğitim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenler araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada hedeflenen örneklem büyüklüğüne ulaşılmış ve toplam 304 anket değerlendirilmeye alınmıştır. Veri toplama aracı olarak Sağır ve Oğuz'un 2012 yılında geliştirdiği geçerliliği ve güvenilirliği doğrulanmış olan örgütsel sinizm ölçeği kullanılmıştır. Veri toplama tekniği olarak anket formu tercih edilmiştir. Verilerin analizi için SPSS paket programı kullanılmıştır. Alt problemlere göre kullanılacak analiz tekniğinin belirlenmesi için verilerin normal dağılımına bakılmıştır. Yapılan kolmogorov-Smirnov testi sonucunda anlamlılık değerinin .05 den büyük çıkması sonucunda parametrik testler uygulanmıştır. Araştırmanın alt problemleri kapsamında aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğretmenlerin okula karşı olumsuz tutum sergiledikleri ve okulda uygulanan kararlara katılımlarının istenilen düzeyde olamadıkları görülmüştür. Cinsiyet değişkenine göre farklılık olup olmadığına bakıldığında erkek öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerinin daha yüksek olduğu bulunmuştur. Sendikal duruma ve eğitim durumu değişkenine göre anlamlı bir faklılık bulunamamıştır. Kıdem durumuna göre ise; 21 yıl ve üzeri kıdeme sahip olan öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyinin daha yüksek olduğu görülmektedir.Anahtar Sözcükler: Sinizm, Örgütsel Sinizm, Öğretmen | |
dc.description.abstract | The number of the researches on the term of cynicism emerging in recent years increases. The purpose of this study was to examine the cynicism effects on the teachers working at educational institutions.The population of the study consists of the teachers working at the 24 government schools in Çankırı, Turkey. Scannig model and convenience sampling method were used in this research. Determining sample size was reached and 304 surveys were evaluated. The Organizational Cynicism Scale developed by Sağır and Oğuz in 2012 was utilized.Questionnaire form was prefered as data collection method and the program of SPSS was used to analyse the data. The normal distribution of data was examined in order to decide to analysis method used according to sub problems.Based on the results of the Kolmogorov-Smirnov test, for the significance level was bigger than .05, parametric tests were applied.Within the scope of the research's sub problems, the techniques arithmetic mean, standard deviation, t-test, and one- way analysis of variance were used to analyse the data. Based on the results, it was seen that the teachers exhibited negative behaviours and attitudes to towards the instutitions in which they worked and also their participations to the schools' co-decisions were not at the desired level. According to the gender, it was found out that the level of schoolmasters' organizational cynicism was higher. The findings of this study further indicated that the two variables of education unions and education levels didn't have meaningful differences. In terms of seniority status, the level of organizational cynicism of the teachers having 21 years and over seniority was higher.Keywords: Cynicism, organizational cynicism, teacher | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyleri(Çankırı ili örneği) | |
dc.title.alternative | The level of organizational cynicism of teachers (Çankırı case) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Çankırı | |
dc.subject.ytm | Cynicism | |
dc.subject.ytm | Organizational cynicism | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10138180 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 463405 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |