Show simple item record

dc.contributor.advisorKalelioğlu, Filiz
dc.contributor.authorDere, H. Ebru
dc.date.accessioned2020-12-04T08:00:04Z
dc.date.available2020-12-04T08:00:04Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63895
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, web tabanlı 3B tasarım aracı olan Tinkercad ile birlikte gerçekleştirilen uygulamaların ortaokul öğrencilerinin uzamsal görselleştirme ve zihinsel döndürme becerilerine olan etkisini araştırmaktır. Çalışmaya özel bir okuldan 65 6. sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırma yarı deneysel desen çerçevesinde gerçekleşmiş olup, uygulama öncesi ve sonrası uzamsal yeteneğin bileşenlerinden uzamsal görselleştirme yeteneğini ölçen `Uzamsal Görselleştirme Testi (UGT)`, zihinsel döndürme yeteneğini ölçen `Zihinsel Döndürme Testi (ZDT)`, uzamsal görselleştirme, uzamsal yönelim ve uzamsal ilişkileri bir arada ölçen `Santa Barbara Solids Testi (SBST)` ölçme araçları olarak kullanılmıştır. Ayrıca uygulama sonrası, öğrenciler ile yapılandırılmış sorular çerçevesinde odak grup görüşmesi yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin Uzamsal Görselleştirme, Zihinsel Döndürme ve Santa Barbara Solids testlerinde anlamlı derecede artış olduğu tespit edilmiş ve öğrenciler yapılan çalışmalardan dolayı yeni bir şey tasarlamanın ve üretmenin mutluluğunu yaşadıklarını belirtmişlerdir.Anahtar Sözcükler: Uzamsal Yetenek, Uzamsal Görselleştirme, Zihinsel Döndürme,Cisimlerin Arakesit Yüzeylerini Zihinde Canlandırma, Tinkercad
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effects of applications created using Tinkercad, a web-based 3D design tool, on the spatial visualisation and mental rotation abilities of secondary school students. 65 6th grade students participated in the study. The quasi-experimental design was used by the researcher. The Spatial Visualization Test, The Mental Rotation Test and Santa Barbara Solid Test, which concurrently measures spatial orientation and spatial relations were used as tools to measure the different components of spatial ability before and after the application. Moreover, after the application, a group focus interview using structured questions is conducted. A statistically significant difference showed that there was an increase in all three tests scores of students; also the students stated that they were happy about designing and creating something new.Keywords: Spatial Ability, Spatial Visualization, Mental Rotation, Inferring CrossSections of Solids in Mind, Tinkercaden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleWeb tabanlı 3B tasarım uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin uzamsal görselleştirme ve zihinsel döndürme becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of using web based 3D design applications on spatial visualisation and mental rotation abilities of middle school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMental rotation
dc.subject.ytmComputer animation system
dc.subject.ytmWeb based applications
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmComputer aided design
dc.subject.ytmThree dimensional design
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSpatial visualization
dc.subject.ytmSpatial ability
dc.subject.ytmThree dimensional animation
dc.identifier.yokid10143195
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid463408
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess