Show simple item record

dc.contributor.advisorPakkan, Gülsev
dc.contributor.authorAkdoğan, Esra
dc.date.accessioned2020-12-04T08:00:01Z
dc.date.available2020-12-04T08:00:01Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-09-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63893
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, devlet okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin demografik özelliklerine (cinsiyet, yaş, deneyim, alan ve okul tipi) göre sınıf yönetişim teknikleri hakkındaki görüşlerini incelemektir. Bu araştırmanın odak noktası, İngilizce derslerini yönetirken özellikle beş temel konuda (kritik anları planlama, etkinlikler, sınıf içi etkileşim, dikkat çekme stratejileri, araçlar ve teknikler) bulgular elde etmektir. Örneklem Çorum'daki devlet okullarında çalışan 217 İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler, 24 soru içeren bir anket ile toplanmıştır. Anketten elde edilen niceliksel verileri sunmak için SPSS 21.0 (Sosyal Bilimler için İstatistiksel Paket) kullanılmıştır. Anketin sonuçları, öğretmenlerin İngilizce dersinde kullandıkları sınıf yönetimi teknikleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını anlamak için Ki-Kare istatistikleri ile analiz edilmiştir. Bu çalışmanın bulguları, katılımcı öğretmenlerin çoğunun, bu çalışmada kullanılan sınıf yönetimi teknikleriyle uyumlu olduğunu göstermektedir. Çalışmada yer alan sınıf yönetişim tekniklerinin öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu tarafından kullanıldığı belirlenmiştir. Farklılıklar özellikle yaş ve deneyim faktörlerinde ve sınıf içi etkileşimin alt boyutunda görülürken, öğretmenler aktiviteler alt boyutunda yer alan teknikleri kullanmaya tamamen uyumludur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to seek for the views of English language teachers who work in Turkish public schools on classroom management techniques according to their demographic characteristics regarding their gender, age, experience, fields of study and the school type. The focus of this research is to obtain findings especially on five main subjects while managing an ELT classroom – planning critical moments, activities, classroom interaction, attention getting strategies, tools and techniques. The sample consists of 217 English teachers working in public schools in Çorum. Data are collected by a questionnaire including 24 questions. SPSS 21.0 (Statistical Package for Social Sciences) is used to present the quantitative data from the questionnaire. The results of the questionnaire are analyzed with Chi-Squared statistics in order to see whether there is any significant difference between teachers' techniques of classroom management in ELT. The findings of this study show that most of the participant teachers are consistent with the classroom management techniques placed in the questionnaire used in this study. It means that classroom management techniques are implemented by the teachers by a majority. The differences are especially seen in age and experience factors and in the sub-dimension of classroom interaction while the teachers are totally consistent with using the techniques in activities sub-dimension.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA study on classroom management techniques of English language teachers working in Turkish public schools according to their characteristics
dc.title.alternativeÖzelliklerine göre devlet okullarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin sınıf yönetişim teknikleri üzerine bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-09-20
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmState schools
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmGovernance
dc.subject.ytmIn-class interaction
dc.identifier.yokid10159938
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid482012
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess