Show simple item record

dc.contributor.advisorÜstün Kaya, Senem
dc.contributor.authorPoyraz, Erol
dc.date.accessioned2020-12-04T07:59:58Z
dc.date.available2020-12-04T07:59:58Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63891
dc.description.abstractBu araştırmada ortaokulda öğrenim gören çocukların ailelerinin, çocuklarının İngilizce derslerinde ev temelli öğrenme etkinliklerine ne ölçüde katıldıklarının belirlenmesi ve aile katılımının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama ile ilişkisel tarama modellerinde tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Muğla ilinde bulunan devlete bağlı ortaokullarda çocukları 5.-8. sınıfa devam eden 343 öğrenci velisi oluşturmuştur. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından oluşturulan velilere yönelik `Öğrencilerin Ev Temelli Öğrenme Etkinliklerine Aile Katılımı Ölçeği (ÖETÖE-AKÖ)` kullanılarak toplanmıştır. ÖETÖE-AKÖ'nün veli formunun birinci kısımda demografik özelliklere ilişkin bilgileri içeren sorular, ikinci kısımda ise aile katılımına ilişkin görüşleri içeren 5'li likert tipi (Her zaman, Sık sık, Bazen, Nadiren, Hiçbir zaman) 30 ifade yer almaktadır. Elde edilen bulgulardan velilerin katılım düzeylerinin cinsiyete göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı görülmüştür. Baba olan katılımcılar, çocuklarının ev temelli İngilizce dili öğrenme aktiviteleri katılımları açısından anne olan katılımcılardan daha istekli ve hevesli olduğu gözlemlenmiştir. Dahası, çocukların sınıf düzeyleri arttıkça, ebeveynlerin aktif katılımlarının düştüğü gözlemlenmiştir. Çocukları 8. Sınıfta okuyan ebeveynler, çocuklarının İngilizce eğitim süreçlerine aktif ve yeterli bir şekilde katılım sağlamamaktadır. Buna ek olarak, 'Ebeveynlerin İstekliliği ve Gelişime Açık Olma' boyutu hariç olmak üzere, tüm boyutlar ebeveynlerin medeni durumlarına göre bir şekilde değişmemektedir. Ebeveynlerin istekliliği ve gelişimine açık olma boyutlarında, evli ve hiç evlenmemiş ebeveynler, onların gelişmelere 'bazen' istekli ve hazır olduklarını gösteren en düşük dereceye sahipken, ayrı ebeveynler ve dul ebeveynler, onların 'sık sık' bu gelişimlere açık olma ihtiyacını gösteren en yüksek payı paylaşmaktadır. Ayrıca, ebeveynlerin yaş faktörleri söz konusu olduğunda, 31-36 yaş ve 43-48 yaşlarındaki ebeveynlerin, çocuklarının İngilizce derslerine yardımcı olmak için çaba gösterdikleri için kişisel gelişimlerine oldukça inandıkları ve eksik olan gereklilikleri yerine getirmek için efor sarf ettikleri ortaya çıkarılmıştır. Yine de, 18 yaş ve altı ebeveynler, çocuklarının ev temelli öğrenme faaliyetleri için kişisel gelişimlerini nadiren göz önüne alır. Öte yandan, bu çalışma, ebeveynlerin eğitim düzeyleri arttıkça, onların çocuklarının İngilizce dil eğitimine katılım süreclerinin önemini daha fazla farkına varmakta olduğunu, onların gerçekten aktif katılım sürecinin bir parçası olmaya çalıştığının ve çocuklarının İngilizce eğitim süreci için yetersizlik farkındalıklarının arttığını ortaya çıkarmıştır. Buna ek olarak, ev hanımlarının ve memurların birbirlerinden önemli derecede farklılaştığı ortaya çıkmıştır. Her ne kadar ev kadınları çocuklarının İngilizce eğitim sürecinde devlet memurlarından daha az aktif olarak katılıyorsa da, her iki ebeveyn de çocuklarının evde yaptıkları İngilizce dil öğrenme etkinliklerine 'bazen' aktif olarak katılmakta olduklarını göstermektedir. Çoğu ebeveynin bazen boyutunda katıldığı halde, asker olan veliler, çocuklarının İngilizce dil öğrenme faaliyetlerine sıkça katıldıklarının ortaya çıkması şaşırtıcıdır. Ebeveynlerin aylık gelir düzeyi faktörü açısından, anne-babaların aylık gelir düzeyleri arttıkça, aktif katılım düzeyi artmakta, yetersiz algıları artmakta ve ebeveynler, çocuklarıyla onların İngilizce dili öğrenemi sürecine yardım etme açısından daha iyi iletişim kurmakta ve kendilerini daha iyi ifade etmektedir. 1.301TL ile 1.999TL arasında para kazanan ebeveynler, çocuklarına ev temelli İngilizce öğrenme etkinliklerinde yardım ederken, nadiren iletişim veya kendi kendini ifade etme sorunlarına yaşadıklarını belirtirken, 7.501 TL ve üzeri kazanan ebeveynler, hem bilgi hem kendini ifade etmeleri açısından, çocuklarına ev ortamında denetlerken, 'bazen' bu sorunları yaşamaktadırlar. Son olarak, PI-ÖETÖE-AKÖ'ın boyutları ile ebeveynlerin çocuklarının özel kurumlara girip girmediklerini veya özel İngilizce dersi alıp almadıklarını araştırmak için yapılan analizlerde boyutlar arasında herhangi bir fark gözlemlenmemiştir. Bütün ebeveynler, çocuklarının İngilizce eğitimine 'bazen' dahil olduklarını belirttiler. Çocuklarının öğretmenleriyle nadiren iletişim kurduğunu ve kendilerini geliştirmeye inandıklarını vurguladılar. Ayrıca, kendilerini geliştirmeye isteklidirler. İngilizce dersleri için evde öğrenim faaliyetlerinde ebeveyn katılımı üzerinde araştırılan değişkenler bize şu önerilerde bulunur: Ebeveynlerin eğitim sürecinde yetersizliklerini gidermek için eğitim politikaları geliştirilmeli, aile eğitimi programları düzenlenmeli ve okul ile anne-baba arasındaki ilişki güçlendirilmelidir.Anahtar Kelimeler: Aile Katılımı, İngilizce Eğitimi, Ev Temelli Öğrenme
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the extent to which parents of secondary school students (5th to 8th) participate in their children's home-based learning activities in English courses with regard to some variables. The study was designed based on descriptive survey model and comparative and correlational associative models. The sample of the research comprised 343 parents whose children studied at 5th to 8th classes of secondary schools in Muğla province. The Parent Involvement in Students' Home Based Learning Activities Scale (PI-SHBLAS) was used to collect data. In the first part of parents' form, questions on demographic characteristics and in the second part family participation opinions were evaluated with a 30-item Likert-type scale with 5 responses (`5=Always`, `4=Often`, `3=Sometimes`, `2=Rarely`, `1=Never`). The data showed that the frequency of parents' participation was not found significant according to gender. The father participants were observed more eager and enthusiastic than the mother participants for parental involvement process in terms of participating their children's home-based English language learning activities. Moreover, it was observed that as the class level of the children increase, the active participation of the parents decrease. The parents with children, who study in the 8th grade, do not participate actively and sufficiently in their children's English education process. Furthermore, except for the dimension of 'Parents' Willingness and Being Open to Improvement', all dimensions do not differentiate significantly towards the parents' marital status. Besides, in the dimension of parents' willingness and being open to improvement, while married and never married parents have the lowest degree of being open to developments, which means that they sometimes eager and feel ready to developments, separate parents and widow share the highest level of willingness to ready for improvements, which means that they are often in need of being open to developments. Also, when it comes to parents' age factors, it was revealed that the parents, who are 31-36 years old and 43-48 years old, highly believe in self-development for assisting to their children's English lessons and they show effort to fulfill insufficient requirement. However, the parents, who are 18 years old and under, rarely consider self-improvement for their children home-based learning activities. On the other hand, the study revealed that as the parents' education levels increase, they become more aware the importance of the involvement process in their children English language education, they genuinely try to be a part of active involvement process and their realizations of inadequacy for the process of their children's English education increase. In addition, it was revealed that housewives and civil servants differentiate from each other significantly. Although housewives participate less actively than civil servants in their children's English education process, both parents indicate that they sometimes get involved to their children's home-based learning activities of English language actively. It is also surprising to revealed that while most of parents participate at sometimes level, the parents, who are soldiers (other(s)), show that they often participate in their children's English language learning activities. For parents' monthly income level factor, it was observed that as the monthly income levels of the parents increase, their active involvement levels increase, the inadequacy perception of the parents increase and the parents communicate and express themselves better with their children in terms of assisting in English language learning process of children as well. While the parents, who earn between 1.301TL and 1.999TL, indicate that they rarely have communication or self-expression problems when they assist their children in home-based English learning activities, the parents, who earn between 7.501 TL and over, sometimes have trouble when they supervise their children in home environment in terms of both knowledge and expressions of English language. Finally, in analysis performed to find out difference between the dimensions of PI-SHBScienceLAS and whether the parents' children take private courses or attend private institutions or get tutoring for English language, there is not observed any difference among the dimensions. All parents stated that they sometimes get involved in their children English education. They emphasized that they rarely communicate with their children's teachers and they stated that they believe in self-development. Besides, they are willing to improve themselves. The variables studied on parental involvement in home-based learning activities for English courses make us give these suggestions: To remove parents' insufficiency in parental involvement process, educational politics should be developed, family education programs should be organized and the bound between school and parents should be strengthenedKeywords: Parental Involvement, English Education, Home-Based Learningen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe investigation of parental involvement in practices of English language learning for young adolescent learners
dc.title.alternativeGenç ergen öğrenciler yönünden İngilizce öğrenme uygulamalarında ebeveyn katılımının incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmFamily participation
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning process
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.identifier.yokid10148133
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid463407
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess