Ortaokul (5-8. sınıflar) Türkçe derslerinde şiir türünden metinlerin kullanımı
dc.contributor.advisor | Demir, Ahmet | |
dc.contributor.author | Tepe Demir, Güler | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T07:59:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T07:59:57Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-07-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63890 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, ortaokul (5-8. sınıflar) Türkçe derslerinde şiir türünden metinlerin kullanımı ele alınmıştır. Bu amaçla 2016-2017 eğitim-öğretim yılında MEB tarafından ortaokullar için hazırlanan ve 5-8. sınıflarda kullanılan Türkçe dersi ders ve çalışma kitapları incelenmiştir. Özellikle Türkçe dersi çalışma kitaplarında şiir türünden metinlere yönelik yer alan etkinlik ve soruların Türkçe öğretimi noktasındaki yeterliliği değerlendirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi, veri toplama tekniği olarak kullanılmıştır. Ders ve çalışma kitapları, metin tarama yöntemiyle incelenerek yorumlanmıştır. Türkçe ders kitaplarındaki şiir türünden metinlerin Türkçe ders kitaplarındaki yeri ortaya konulmuş; metinler içerik, biçim, dil ve anlatım gibi özellikleri bakımından değerlendirilmiştir. Ayrıca Ortaokul Türkçe dersi çalışma kitaplarındaki şiir türüne yönelik etkinliklerin/soruların metinlerin hangi yönüyle ilgili olduklarına dair analizler yapılmış, etkinliklerin/soruların tipolojileri ortaya konulmuştur. Bu bağlamda, ortaokul Türkçe dersi ders ve çalışma kitaplarındaki şiir türünden metinlerin yeri, işlevleri ve kullanım biçimleri dikkate sunulmuştur. Anahtar kelimeler: Ortaokul Türkçe dersi ders ve çalışma kitapları, şiir türünden metinler, metin seçimi, öğrenme alanları, etkinlikler/sorular | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to examine the use of poetry texts in secondary school (5th to 8th grades) Turkish lessons. For this purpose, Turkish textbooks and workbooks, prepared by the Ministry of National Education (MEB) for the 5th, 6th, 7th and 8th grades in 2016-2017 academic year have been examined. In particular, the efficiency of the activities and questions in the Turkish Workbooks has been evaluated from the aspect of Turkish language teaching. In the study, from qualitative research methods, document analysis method was used as a data collection technique. Textbooks and workbooks were examined and interpreted by text scanning method. The importance of the poetry texts in Turkish textbooks was put forward and the texts were examined in terms of content, style, language and expression. Furthermore, the activities and questions related with poetry texts in secondary school Turkish lesson workbooks were analysed according to which aspect of the text they were related and the typologies of the activities/questions were set out. In this context, the place, function and use of poetry texts in secondary school Turkish textbooks and workbooks have been presented.Keywords: Secondary school Turkish textbooks and workbooks, poetry texts, text selection, learning areas, activities/questions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul (5-8. sınıflar) Türkçe derslerinde şiir türünden metinlerin kullanımı | |
dc.title.alternative | Use of poetry texts in secondary school Turkish textbooks of (5-8. classes) for Turkish language teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-05 | |
dc.contributor.department | Türkçe Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Poem | |
dc.subject.ytm | Literary texts | |
dc.identifier.yokid | 10153878 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 482011 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |