Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmen yeterlilik algıları üzerine bir inceleme
dc.contributor.advisor | Tekmen, Belkıs | |
dc.contributor.author | Aktemur Gürler, Serap | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T07:59:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T07:59:52Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-09-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63886 | |
dc.description.abstract | Eğitimin her aşamasında olduğu gibi okul öncesi eğitimde de, öğretmenin mesleki yeterlilikleri büyük önem arz etmektedir. Bu bağlamda araştırma eğitim fakültesi okul öncesi öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmen yeterlilik algılarının belirlenmesini amaçlamaktadır. Araştırmada bu çerçevede Kars Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümü 1. ,2. ,3. ve 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 147 öğrenci ile anket çalışması yapılmıştır. Betimsel tarama modelinde desenlenen araştırmada, demografik bilgi formu ve öğretmen yeterlilik algılarını `Öğrenciyi Tanıma`, `Öğrenme Öğretme`, `Gelişimi İzleme`, `Çevreyle İlişkiler`, `Program İçerik`, `Alan bilgisi`, `Kendini Geliştirme`, `Uluslararası değerler` olmak üzere sekiz boyutta ölçen `Öğretmen Yeterlilikleri Ölçeği` uygulanmıştır. Bunun yanında toplam 20 öğrenciyle, yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan derinlemesine mülakat yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının uluslararası değerler ve çevre ile ilişkiler en fazla yeterli olarak algıladıkları alanların başında gelirken, alan bilgisi ve öğrenme-öğretme alanı en az yeterli olarak algıladıkları alanlardır. Sınıflara göre tüm öğretmen yeterliliklerinde gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar vardır (p<0,05). Uluslar arası değerler ve çevreyle ilişkiler birinci sınıf öğrencilerinde, diğer tüm yeterlilik alanları ise dördüncü sınıf öğrencilerinde daha yüksek düzeydedir. Sınıflara göre tüm sınıflarda öğrencilerin yeterlilik algıları demografik özelliklerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar göstermemektedir (p>0,05). Genel olarak öğretmen adaylarının tüm yeterlilik alanlarında aldıkları puanlar ortalamanın üzerindedir. | |
dc.description.abstract | Occupational competencies of teachers have vital importance in preschool education as in the all other stages of the education. In this respect, the research aims to determine occupational competencies of preschool teacher candidates who are educated in education faculty preschool department. In the research in this frame, a survey was conducted on 147 students of Kars Kafkas University Faculty of Education Preschool Department. In this descriptive survey modeled research, demographic information form and `Teacher Competencies Scale` including eight factors as `Student Recognition`, `Learning Teaching`, `Following Development`, `Environmental Relations`, `Program Content`, `Area Knowledge`, `Self Development` and `International Values` were applied. In addition, a total of 20 students were subjected to deep interview with semi conducted questions. According to results of the study, area knowledge and learning-teaching areas were less sufficient areas of students, whereas international values and environmental relations were the most sufficient areas. There were statistically significant differences for all teacher competencies based on class of students (p<0,05). Self development and environmental relations were higher in the first class students, and all other competency areas were higher in the fourth class students. According to different classes, all competency factors did not show statistically significant differences based on demographic properties for all classes (p>0,05). In general, all points of competencies were over mean values for all teacher candidates. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmen yeterlilik algıları üzerine bir inceleme | |
dc.title.alternative | A research on the perception of teacher competency of preschool teacher candidates | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-09-20 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10153436 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 482016 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı |