Show simple item record

dc.contributor.advisorDağdeviren Kırmızı, Gülin
dc.contributor.authorYentürk, Ceren
dc.date.accessioned2020-12-04T07:59:24Z
dc.date.available2020-12-04T07:59:24Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-09-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63865
dc.description.abstractBu çalışmada, yabancı dil öğrenmekte olan ve ana dili Türkçe olan öğrencilerin konuşma kaygısı ile ana dili Türkçe olan ve olmayan öğretim görevlilerinin derslerindeki konuşma kaygısı araştırılmaktadır. Konuşma, ikinci dil ediniminde öğrenme ve öğretme sürecinin önemli becerilerdendir. Çünkü öğrenciler için en zorlayıcı temel dil üretimlerinden biridir. Öğrenme sürecini olumsuz etkileyen bazı nedenler olabilir. Kaygı, sınıf ortamında öğrencilerin şevkini kıran faktörlerden biridir. Bu araştırmanın amacı yabancı dil öğrenmekte olan Türk öğrencilerin konuşma kaygısının nedenlerini açıklamaktır. Bu çalışma, Ankara da bulunan üç üniversitede yürütülmüştür. Veriler, sormaca yöntemi ile toplanmış olup Horwitz ve diğerlerinin (1986) yılında geliştirdiği yabancı dil sınıfındaki kaygı ölçeğinden uyarlanmıştır. Sonuçlara göre anadili Türkçe olan ve olmayan öğretim görevlileri fark etmeksizin öğrencileri arasında cinsiyet ve yaşa bağlı olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ancak, öğrenme sürecinin uzunluğu öğrenenler arasındaki kaygının karşılaştırılmasında etkili olduğu bulunmuştur. Daha uzun yıllardır öğrenenler diğerleri ile karşılaştırıldığında daha düşük kaygıya sahiptirler.Anahtar Kelimeler: Konuşma kaygısı, İngilizceyi ikinci dil olarak öğrenen Türk öğrenciler, anadili İngilizce olan öğretim görevlileri, anadili İngilizce olmayan öğretim görevlileri, dil becerileri.
dc.description.abstractIn this study, L1 Turkish EFL students' speaking anxiety in native and non- native instructors' classroom will be compared. Speaking is one of the critical skills in the teaching and learning process in second language acquisition and since it is based on the production of language, it is one of the most compelling ones for students. There are some causes which may negatively affect the process and anxiety is one of those factors, specifically in that it demotivates learners in the classroom environment: thus, this research aims to identify to the sources of speaking anxiety of L1 Turkish EFL students. This study was conducted at three universities in Ankara, the data was collected through a questionnaire and adapted from the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (hereafter referred to as FLCAS), which was developed by Horwitz et al. (1986). The results show that there is no statistically significant difference between the learners taught by native and non-native instructors on the basis of learner's gender and age. However, the length of learning was found to be effective in the comparison of the anxiety of learners and so, the participants with more years of instructions showed lower anxiety levels when compared to others.Key words: Speaking anxiety, Turkish EFL students, native instructors, non- native instructors, language skills.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA comparison of Turkish efl students` speaking anxiety in the classrooms of native and non-native instructors
dc.title.alternativeYabancı ve Türk öğretim görevlilerinin sınıflarındaki ana dili Türkçe olan öğrencilerinin konuşma kaygılarının karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-25
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10261643
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid561737
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess