Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Mehmet Nafiz
dc.contributor.authorDoğan, Nagihan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:00:34Z
dc.date.available2021-05-08T08:00:34Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/638294
dc.description.abstractGeçmişte havayolu şirketleri ile müşterileri arasındaki havayolu dağıtım süreci Küresel Dağıtım Sistemleri gibi aracıların kontrolü altındaydı. Havayolu dağıtımında internet teknolojilerinin gelişimiyle birlikte çevrimiçi oyuncular ortaya çıktı ve havayolu şirketleri aracıları atlayarak kendi internet sitelerini kurdular. Müşteri beklentisi, teknolojik gelişmeler ve dağıtım endüstrisindeki aracıların teknik yetersizlikleri gibi temel etmenleri karşılamak adına yeni teknolojiler ortaya çıkmakta olduğundan, havayolu dağıtımının yapısı önümüzdeki on yıl içerisinde gelişmeye devam edecektir.Bu çalışmada, ortaya çıkan yeni oyuncularla gelişen teknolojilerle birlikte endüstrinin nasıl geliştiğini ilgili kaynaklar ve endüstri raporları gibi ikincil veriler kullanarak anlamayı amaçladık. Sonuç olarak, endüstriyi üç fazlı zaman çizelgesinde (geçmiş, şimdiki, gelecek) ve dört açıdan (piyasa güçleri, teknoloji eğilimleri, ekosistem oyuncuları, ekosistem kanvası) analiz etmek için entegre bir çerçeve oluşturduk.Anahtar Sözcükler: havayolu dağıtım endüstrisi, piyasa çekimi, endüstri güçleri, havayolu ekosistemi, ekosistem kanvası
dc.description.abstractIn the past, airline distribution process, which was between airline companies and customers, was under the control of intermediaries such as GDSs. After the advancement of internet technology in airline distribution, online players emerged, and airline companies established their websites to bypass the intermediaries. Since new technologies have still been emerging to meet the key factors such as customer expectations, technological innovations and technical insufficiency of the intermediaries in the distribution industry, the structure of airline distribution will continue to evolve in the next decade.In this study, we aimed to understand how the industry evolved according to the emerged players and developed technologies by utilizing secondary data such as relevant literature and industry reports. As a result, we constituted an integrated framework for analyzing the industry in timeline including three phases (past, present, future) and from four aspects (market forces, technology trends, ecosystem players, ecosystem canvas).Keywords: airline distribution industry, market pull, industry forces, airline ecosystem, ecosystem canvasen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.titleTechnology-enabled innovation in airline distribution channels
dc.title.alternativeHavayolu dağıtım kanallarında teknolojinin etkinleştirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-30
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10210806
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid520871
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess