Avrupa Birliği eğitim politikasının öncelikleri: Kavramsal bir analiz
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu çalışmanın amacı, AB eğitim politikasının önceliklerini bazı analitikaraçlar yardımıyla tartışmaktır. Modern toplumlarda eğitimin ekonomik, toplumsalve siyasi-ideolojik olmak üzere üç temel işlevi olduğu ve bu işlevlerin ErnestGellner'in de işaret ettiği gibi milliyetçilik ideolojisiyle ilgili olduğu söylenebilir.Sanayi Devrimi sonucu toplumsal yapıdaki değişim, eğitimin işlevlerindekideğişikliğe de yansımıştır. Modern eğitim, modern toplumun ihtiyaçlarına cevapverir ve bu ihtiyaçlardan biri de ortak kimliktir. AB'de entegrasyon süreciniaçıklamak için yola çıkan neo-fonksiyonalist yaklaşım da eğitim politikalarını ABbütünleşmesinin bir türevi olarak görür. Bu bağlamda, çalışmada yapılan tartışma üçaşamadan oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde modern toplumlarda eğitiminişlevleri incelenecek ve AB'de eğitim politikasının bu işlevlerle anlaşılabilirliğitartışılacaktır. kinci aşamada AB'de eğitim alanında `politika oluşturma' ve `politikauygulama' düzeyleri arasındaki farklılıklardan ve eğitim politikasındakiönceliklerden bahsedilecektir. Tartışmanın son bölümünde ise, ulus-devlet düzeyindestandart bir eğitim politikası oluşturma ve uygulamanın ortak bir kimlik duygusunayol açacağı tezinden hareketle Gellner'ci ve neo-fonksiyonalist yaklaşımların ABdüzeyinde geçerli olup olmadığı tartışılacaktır.ANAHTAR KEL MELER: AB, Eğitim, şlevselcilik, Kimlik ABSTRACTThe aim of this thesis is to discuss the priorities of EU education policy withthe help of some analytic tools. These tools consist of three basic functions ofeducation, namely economic, social and political-ideological and nationalism theoryof Ernest Gellner. The changes of the social structure after the Industrial Revolutionare reflected in the changes of the functions of education. According to Gellner,whose theory is based on the concept of nationalism in the 19th century, education isthe functional result of modernity. In addition to this, the neo-functionalist approach,which attempts to explain the EU integration process, has similar functionality inorder to explain the education policy the Union makes. In this context, the discussionis composed of three stages. The first stage is related with whether the foreseeing ofGellner?s theory and neo-functionalist approach can be used to explain EU?seducation policy. The second stage is about the differences between `policy making?and `policy implementing? and the priorities of EU education policy. The last stageof discussion questions whether the approaches of Gellner and neo-functionalists,who claim making and implementing a standardized education policy functionallyresults in a feeling of common identity, is also valid on EU level.KEY WORDS: EU, Education, Functionalism, Identity
Collections