İlkokul birinci sınıfın amaçlarına ulaşmada anasınıfına devam etme veya etmemenin etkisi (Balıkesir örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özet Okulöncesi eğitiminin temel fonksiyonlarından birisi `çocuğu zorunlu eğitime hazırlama`dır. Bu fonksiyonun ne de recede gerçekleştirildiğini belirleyebilmek için bu çalışma da okulöncesi eğitimin yalnızca anasınıfı kademesi ele alı narak, ilkokul birinci sınıfın amaçlarına ulaşmada anasını- fma devam etme veya etmemenin etkisi ortaya çıkarılmak is tenmiştir. İlkokulun birinci sınıfında bulunan öğrencilerden, anasınıfı eğitiminden geçmiş olanlarla, anasınıfı eğitimin den geçmemiş olan öğrenciler, ilkokul birinci sınıfın amaç larına göre ve öğretmenlerin gözlemlerine dayalı olarak kı yaslanmaya çalışılmıştır. Balıkesir İli merkezinde bulunan 23 ilkokul ve 5 ilköğretim okulundan oluşan toplam 28 okul da, araştırmacı tarafından geliştirilen gözlem formu birinci sınıf öğretmenlerine uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi, bu okullarda durumun her alanda anasınıfı eğitimin den geçmiş olan çocukların lehine olduğunu göstermiştir. Araştırma, bizi okulöncesi eğitiminin ilkokulda olum lu etkileri olduğu genel yargısına götürmektedir. Araştırma nın sonuçlarına göre, Türkiye'de anasınıfı eğitiminin, ço cukları zorunlu eğitime hazırlama fonksiyonunu yerine getir diği düşünülebilir, ancak bu konuda kesin bir yargıya varı labilmesi için okulöncesi eğitim kurumlarının değişik açı lardan değerlendirmeye tabi tutulması gerekir. Okulöncesi e- ğitim kurumlarının niteliğine dönük araştırmaların yararlı olacağı muhakkaktır. iii Abstract In this research, the degree, school education has succeeded in fulfilling the function of preparing the child for compalsory education has been examined, which is one of the fundamental functions of it. It was intended to put forward the effects of atten- dence to kindergarten class on reaching the objectives of first grade education by only considering the kintergarden class of preschool education students in first grade with and without preschool education were compared according to the objectives of first grade and to the observations of their teachers. A survey form developed by the reseacher has been given to all first grade teachers in 23 primary and 5 preliminary schools, a total of 28 schools in Balıkesir city center. The analysis of survey data has shown that the sta tion in these schools are in favor of the children who have preschool education. The research led us to the general conclusion that preschool education has positive effects on primary school education. It may easily be concluded that preschool educa tion in Turkey performs its function of preparing children for compulsory education, but in order to reach an absolute condusion on this subject, schools of preschool education need to be evaluated in various aspets. It is certain that future reserach, on the quality of preschool education es tablishments would be beneficial. IV
Collections