Türkiye`ye yönelik uluslararası turizm talebinin yapısal analizi ve gelişme stratejileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TÜRKÇE ÖZET Tez çalışması, üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; turizm talebinin tanımı yapılmakta ve özellikleri belirlenmektedir. Ayrıca uluslararası turizm talebini etkiyen faktörler ekonomik, sosyo-demografik, politik ve psikolojik faktörler şeklinde bir ayırıma tabii tutularak ayrıntılı bir şekilde incelenmektedir. Yine bu bölüm içersinde, uluslararası turizm hareketlerinin dünya genelinde ve bölgesel düzeyde gelişimi incelenmekte, 2000'li yıllara doğru eğilimi ile ilgili yapılan tespitler verilmektedir. İkinci bölümde; Türk turizminin yıllar itibariyle gelişimi incelenmekte ve bir takım turistik göstergeler yardımıyla ülkeye yönelik uluslararası turizm hareketlerinin yapısal analizi yapılmaktadır. Yabancı girişlerin; milliyetleri, sayılan, geceleme ve ortalama kalış süreleri, ziyaret amaçlan şeklindeki göstergeler ile yıllara göre değişimi belirlenmektedir. Ayrıca uluslararası turizm talebinin ve turizm arzının bölgelere ve aylara göre dağılımı analiz edilerek, turistik yoğunlaşma şekilleri nedenleri ile birlikte incelenmekte, yoğunlaşmanın yarattığı sorunlar ortaya konmaktadır. Üçüncü bölümde; turizm politikası ve planlamasının önemini vurgulamak amacıyla kısaca değinilen kuramsal bilgiler, Türkiye'nin Kalkınma Planlannda turizm sektörü için yer alan tedbirlere de genel olarak değinilerek verilmektedir. Yine turizm politikalan; arz, talep ve uluslararası birleşimlerle ilgili politikalar olarak sınıflandınlmakta ve Türk turizminde her bir konunun ele alınışı, bu politikalar kapsamında değerlendirilmektedir. Çalışmanın sonuç kısmında ise; Türk turizminin,. uluslararası turizm piyasasında sürekli tercih edilen bir destınasyon ülkesi olarak istikrarlı bir gelişme gösterebilmesi ve bu turizm sayesinde elde edeceği faydalan arttırabilmesi için sorunlarını çözümleyici öneriler getirilmektedir. ABSTRACT This thesis comprises three parts. In the first part, tourism demand is defined and its characteristics are determined. Besides, factors affecting international tourism demand are classified as economic, social-demographic, political and psychological factors and they are examined in detail. The development of international tourism movements all over the world and locally is also studied in the first part, and findings about its trend through the years of 2000 are given. In the second part, the development of Turkish tourism according to periods is studied and the structural analysis of international tourism movements towards the country is made with the help of some touristic datas. The change in foreign arrivals by years is brought out with some features such as nationalities; numbers, their average accommodation periods and purposes of visit. In addition, the spread of international tourism demand and tourism supply according to regions and over months is analysed, the kinds of tourism concentration is examined with their reasons and problems created by concentration are brought out. In the third part, theoretical knowledge is given briefly in order to emphasize the importance of tourism policy and planning, and measures taken for tourism sector in the Development Plans of Turkey are also given in general. And also, tourism policies are classified as supply, demand and policies related with international integrations, and every matter in Turkish tourism is considered within these policies. In the conclusion of the study, some solutions are proposed for problems so that Turkish tourism can show a steady growth as a prefered destination in international tourism market and it can increase benefits to be obtained through this type of tourism.
Collections