Fransa ve Türkiye`de öğretmen yetiştirme uygulamalarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Çağımızda yaşanan hızlı gelişmeler nedeniyle, bir yandan eğitim alanındaki mevcut bilgi ve yaklaşımların bir kısmı geçersiz hale gelirken, diğer yandan da yeni yeni yaklaşım ve modeller ortaya çıkmaktadır. Son zamanlarda, dünyanın en gelişmiş ülkelerinden biri olan Fransa, eğitim sisteminde büyük yenilikler yapmıştır. Gelişmekte olan Türkiye'de ise, eğitimde reform taleplerinin devamlı gündeme getirilmesine ve uygulamalarda çok sık değişiklik yapılmasına rağmen, bunlar araştırma bulgularına dayalı sistematik değişiklikler olmak yerine, çoğunlukla günlük sorunları giderici, palyatif mahiyette olduğundan kalıcı etkiler bırakmamaktadır. Bu ararştırmada, geçmiş ve güncel tarihî ve toplumsal yapıları birbirine benzeyen ve sıkı ilişkiler içerisinde olan Fransa ile Türkiye'deki ortaöğretime öğretmen yetiştirme uygulamaları karşılaştırılmış, Fransa'nın bu konudaki deneyimlerinden yararlanılarak Türkiye için geçerli olabilecek bir öğretmen yetiştirme modeli geliştirilmiştir. önerilen modele göre, ilgili alanlarda lisans düzeyinde öğrenim görmüş olan adaylar, sınavla eğitim fakültelerine alınacaklar, burada bir yıl teorik bir yıl da uygulamalı olarak öğretmenlik meslek eğitiminden geçirilecekler ve tezsiz yüksek lisans yapmış sayılarak ortaöğretim ikinci kademesinde öğretmen olarak istihdam edileceklerdir. Bu uygulama ile, ortaöğretim öğretmenleri, alan bilgisinde olduğu kadar genel kültür ve öğretmenlik meslek bilgilsi bakımından da yetiştirilmiş olacaklardır. VI ABSTRACT As a result of developments taken place in our century, not only have present knowledge and approaches in the field of education become invalid but also new approaches and models have been created. France, one of the most developed countries in the world, has recently made considerable modifications in education. But in Turkey, a developing country, though demands for reformation have successively been questioned and there have been frequent changes in practice, they have not affected the system for a long time because these were not systematic changes achieved after research findings, and created only to prevent daily problems. Comparing the secondary school teacher-training applications in Turkey and France, which have historically and sociologically similar structures at present and in the past and have been in a close cooperation for a long time, a teacher- training model has been found to be valid for Turkey taking adventage of experience of France. In accordance with suggested model, candidates who have their licence diplomas will be employed as a teacher in the second step of high schools after an exam to attend an education faculty where they will be educated on professional teaching and get their master degree whithout thesis. With this application secondary school teachers will be given further education on field knowledge and general culture and professionnal teaching knowledge.
Collections