Havayolu işletmelerinde pazarlama etkinlikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
'Or^S TÜRKÇE ÖZET Bu çalışmayla güdülen amaç, Türk havayolu işletmelerinin rekabet üstünlüğünü elde edebilmelerinde önemli bir rolü olan pazarlama etkinliklerini tüm yönleriyle ele almak ve Türk havayolu işletmelerinin bu etkinlikleri ne ölçüde ve nasıl yerine getirdiklerini ortaya çıkararak, bu konudaki eksiklikleri belirlemek ve bunları giderici yönde çözümler üretmektir. Bu amaçla yapılan çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde, turizm-havayolu ilişkisi, havayolu ulaştırmasının gelişimi, havayolu ulaştırmasına ilişkin kuruluşlar, Türk havayolu ulaştırmasının mevcut durumu ve Türk turizmindeki yeri ve önemine ilişkin konulara yer verilmiştir. İkinci bölümde havayolu pazarlamasının tanımı, gelişimi, özellikleri, havayolu pazarlama sistemi ve bunu etkileyen çevre faktörleri, havayolu pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması, tüketici davranışları ve tüketici satın alma karar süreci, havayolu piyasasında pazar bölümlendirme, havayollarında ürün kavramı, fiyatlama, tutundurma, dağıtım sistemi ve dağıtım kanalları ve havayollarında pazarlama fonksiyonunun denetimi gibi konular üzerinde durulmuştur. Son bölüm olan üçüncü bölümde Türk havayolu işletmelerinde pazarlama etkinliklerinin ne ölçüde ve nasıl yürütüldüğünün tespitine yönelik araştırma ve bu araştırmanın sonuçlarına ilişkin değerlendirmelere yer verilmiştir. Bu bölümde ayrıca çeşitli çözüm önerileri de geliştirilmektedir. IV ABSTRACT The aim of this study is to examine the marketing activities which have important role in providing the competitive superiority of Turkish air transportation companies in detail. Besides, by exposing the deficiencies in this are into view, developing solutions which eliminate these deficiencies has been aimed. This study consists of there parts. In the first part, the relations between tourism and airline, historical back ground of the air transportation, the establishments which are related to air transportation, current situation and place and importance in Turkish tourism of Turkish air transportation have been considered. In the second part, the definition, development, characteristics of the airline marketing; airline marketing system and the environmental factors which affect this system; airline marketing information system and marketing researches; customers' behaviours and the decision - making process; the market - segmentation in airline industry; the product concept, pricing, promotion, distribution system and channels in the air the airlines and finally the auditing of the marketing function have been investigated. In the last part of the study, the research which is related with determining how the marketing activities have been carried out and the evaluation connected with the conclusions of this research have been discussed. Finally, some solution have been developed. V
Collections