Anadolu liseleri sınavına hazırlanan öğrencilerin duygusal ve sosyal sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada; 1. Anadolu Liseleri Sınavına hazırlanan ilkokul 5 ve ilköğretimin 8 yıla çıkarılması sonrasında da ilköğretim 8 nci sınıf öğrencilerinin bu sınava hazırlanma sürecinde yaşadıkları duygusal ve sosyal sorunları belirlemek, 2. Anadolu Liseleri Sınavına hazırlanan İlkokul 5 nci sınıf öğrencilerinin bu sınava hazırlanma sürecinde yaşadıkları duygusal ve sosyal sorunların; cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey, sınava hazırlanmaya başlama sınıfı, sınava yönelik günlük çalışma süresi ve sınava hazırlanma biçimine göre anlamlı farklılıklar gösterip göstermediği belirlemek, 3. Anadolu Liseleri Sınavına hazırlanan ilkokul 5 ve ilköğretim 8 nci sınıf öğrencilerinin, sınava hazırlanma sürecinde yaşadıkları duygusal ve sosyal sorunlar arasında anlamlı farklılıklar olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Durum belirleme(Survey) modeline göre planlanan bu araştırmada anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu; 1996-1997 öğretim yılında Balıkesir ili merkezinde bulunan 3 ilköğretim ve 6 ilkokuldaki 5 nci sınıf öğrencileri ile 1997-1998 öğretim yılında bir ilköğretim okulunda random olarak seçilen ve Anadolu Liseleri Sınavına hazırlanan 8 nci sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Elde edilen veriler analiz edilerek f, %, X2 değerlerini içeren tablolarda gösterilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; 1. Anadolu Liseleri Sınavına hazırlanma sürecinin, gerek ilkokul 5 nci sınıf öğrencileri için, gerekse ilköğretimin 8 yıla çıkarılması sonrasında ilköğretim 8 nci sınıf öğrencileri için duygusal ve sosyal açıdan örseleyici bir durum olduğu, 2. Sınava hazırlanma sürecinde ilkokul 5 nci sınıf öğrencilerinin, yaşadıkları duygusal ve sosyal sorunların; cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey, sınava hazırlanmaya başlama sınıfı, sınava yönelik günlük çalışma süresi ve sınava hazırlanma biçimine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği, iv3. ilkokul 5 nci sınıf öğrencileri ile ilköğretim 8 nci sınıf öğrencilerinin sınava hazırlanma sürecinde yaşadıkları duygusal ve sosyal sorunlar arasında anlamlı farklılıklar olduğu, a. Duygusal sorunların; ilköğretim 8 nci sınıf öğrencileri arasında daha çok sayıda öğrenci tarafından yaşandığı, b. Sosyal sorunların; ilkokul 5 nci sınıf öğrencileri arasında daha çok sayıda öğrenci tarafından yaşandığı belirlenmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda getirilen öneriler şu şekilde özetlenebilir; 1. Anne-babalar, çocuklarını Anadolu Liseleri Sınavına hazırlarken, bunun mutlaka kazanılması gereken bir sınav olmadığı görüşünü öncelikle kendileri benimsemeli ve bu düşünceyi çocuklarına da benimsetmeye gayret etmelidir. 2. Anne-baba ve öğretmen beklentisi gerçekçi olmalı, çocuğun ilgi, yetenek ve kapasitesini aşmamalıdır. 3. İlköğretimde, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine işlevsel bir şekilde yer verilmelidir. 4. Yabancı dil öğrenmeye ilgi ve arzu gösteren her öğrenciye fırsat eşitliği içinde etkin öğretim olanağı sağlanmalıdır. 5. Anadolu Liselerine Giriş Sınavı Puanı hesaplanırken, ilköğretim başarı puanı da dikkate alınmalıdır. ABSTRACT The purpose of this study is to determine emotional and social problems of students who are preparing for Anatolian High School exam. These student at 5th grade of the Primary(Elementary) School and 8 th grade-after compulsory education is increased to eight year. Also, it is searched that if emotional and social problems of 5th grade students have any relation with the sex, socio-economic level, grade to begin preparing for the exam and the type of the preparation. In addition, 5th and 8th grade students emotional and social problems caused by the exam searched whether they have meaningful differences. In order to find out above mentioned problems, questionnaire was developed and applied to the 5th and 8th grade students in three 8-year and six 5-year elementary schools, in central Balikesir in 1997-1998 calendar year, and one 8-year elementary school-after compulsory education is incresed to 8 year. Population of the study was randomly chosen. Findings from the data indicated that preparation period for Anatolian High Schools; 1. Is emotionally and socially exahauting for both students at 5 grade elementary school and 8th grade 8-year-elementary-school. 2. 5th grade students emotional and social problems are different according to sex, socio-economic level, grade to begin preparing for examination, daily study time and the style of the preparation. 3. Is meaningfuly different in terms of emotional and social problems among 5th and 8th grade students. It is additionally found that emotional problems are experienced mostly among 8 graders while social problems are experienced among 5 graders. According to the findings of this study following are suggestions; VI1. At first, parents should assume that this exam isn't the only one that aught to be passed and they should let their child understand this race in this way. 2. Expectations of the parents and also, teachers should be realistic. They should not expect their child/student move beyond their capacity. 3. During elementary education, an effective psycological consultation and guidance should be provided. 4. Every student interested in learning a foreign language should be provided with an opportunity to be equally educated. 5. In the calculation of the scores at the entrance examination for Anatolian High Schools students' Primary School success score should be taken into consideration. Vll
Collections