Müfredat Laboratuvar Okulları Projesi`nin işleyişinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET 2000' li yıllarda bilgi toplumu olabilmek, ancak eleştirici ve yaratıcı düşünen bireyler yetiştirmekle olasıdır. Bunun yolu da eğitimden geçmektedir. Çünkü, toplumların çağdaşlaşması sürecindeki temel unsur eğitimdir. Dinamik bir yapı içeren eğitim, genel anlamda bireyde davranış değiştirme süreci olarak tanımlanmaktadır. Bu sürecin istendik ürüne dönüşmesi, anlamlı ve etkili program tasarılarının planlanmasını, uygulanmasını, değerlendirilmesini ve geliştirilmesini zorunlu kılmaktadır. Diğer ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de eğitimde niteliği arttırma amacıyla projeler geliştirilmekte ve uygulamaya konulmaktadır. Türk Eğitim Sistemi'nde kaliteyi arttırmayı hedefleyen projelerden birisi Milli Eğitimi Geliştirme Projesi (MEGP)'dir. Projenin hedeflerinden ilki, ilk ve ortaöğrenimde öğrenci başarısının arttırılmasıdır. Bu amaçla, tüm eğitsel etkinlikler, Müfredat Laboratuvar Okullarında (MLO) uygulanıp geliştirilerek alana gönderilmektedir. Eğitilen bireylerin, eğitim ihtiyaçlarına uygun program tasarılarının geliştirilmesi görevini de Müfredat Laboratuvar Okulları üstlenmiştir. Proje çalışmalarının istenilen düzeyde olup olmadığım anlamak için; projede görevli öğretmen, yönetici, müfettiş ve Milli Eğitim müdürlerinin, Müfredat Laboratuvar Okullarının işleyişi ile ilgili görüşlerinin ne olduğunu bilmek önem taşımaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek için, Türkiye'nin yedi coğrafi bölgesinde MLO'latın bulunduğu 10 ilden, 10 ilköğretim okulu, 10 genel lise tesadüfi yöntemle belirlenmiştir. Anketler bu okullarda görevli 486 öğretmen ve 74 yöneticiye uygulanmıştır. 74 İlköğretim Müfettişi ve 22 İl Milli Eğitim müdüründen de anketleri doldurmaları istenmiştir. Verilerin analizinden şu sonuçlar elde edilmiştir: 1. Müfredat Laboratuvar Okullarının `MLO standartlarına` uygun olmadığı, 2. MLO'larm program tasarısı geliştirme çabası içinde olduğu ancak, bu çabanın yetersiz kaldığı 3. Planlı Okul Gelişim Süreci basamaklarına uyulmadığı, 4. MLO'larda görevli öğretmen ve yöneticiler için düzenlenen hizmet içi eğitim programlanmn yeterli olmadığı, 5.MLO'larda görevli öğretmenlerin eğitim teknolojisi ürünlerini yeterince kullanamadıkları ve öğretim materyalleri üretemedikleri, 6. MLO'lar ile üniversiteler arasında işbirliği sağlanamadığı belirlenmiştir. Müfredat Laboratuvar Okullarının (MLO) etkili ve verimli eğitim hizmeti sunabilmesi için; MLO'lara atanacak yönetici ve öğretmen seçimine özen gösterilmesi, insan kaynaklarının geliştirilmesi amacı ile nitelikli hizmet içi eğitim programlanmn düzenlenmesi, MLO standartlarına uyulması, yasal düzenlemelerin yapılarak MLO Yönetmeliği'nin çıkarılması, okul-veli-çevre işbMiğinin güçlendirilmesi, MLO- üniversite işbirliğinin sağlanması önerilmiştir. iv ABSTRACT During the 2000 years, being able to be a knowledge society, is only possible by training reflective and critical thinking individuals. The way of this passes through education. Because in the process of modernizing the societies; the basic element is education. Education which contains a dinamic structure is defined as the process of changing behavior of the individual in general meaning. The transformation of this process to required product, it is necessarry to plan, implement, evaluate and improve the effective and meaningful curriculum designs. Like other countries, projects are developing and putting in practice for aiming to higher the quality of education in our country too. One of the projects, which aims to higher the quality of Turkish Education System is `Developing National Education Project` (MEGP). The first aim of the project is to increase the student success in primary and secondary education. For this aim, all educational activities are practicing and developing in Curriculum Laboratory Schools (MLO) and they are being sent to the field. Developing curriculum designs that are suitable to the educational needs of the training individuals are also undertaken by Curriculum Laboratory Schools. In order to understand the project workings for being as required level, it is important to know the opinions of the teachers and administrators, inspectors and National Education Directors who are obligated at the project about the functioning of the Curriculum Laboratory Schools. In order to verify this aim, from seven geographic regions of Turkey, 10 primary education schools and 10 general high schools that are at ten cities where are the MLO' s were chosen randomly. The questionnaires were sent to 486 teachers, 74 administrators who were working at these schools. 74 Primary School Inspectors and 22 City National Education Directors were also asked to fill out the questionnaires. The following results were obtained from the analysis of the data: 1. Curriculum Laboratory Schools are not suitable to `MLO standarts`, 2. MLO's are trying hard to develope the curriculum designs but this effort is insufficient, 3. The steps of planned School Progress are not followed, 4. In-service education programs that are organized for teachers and administrators who are in charge of MLO's are not adequate, 5. The teachers who are in charge of MLO's are not able to use the educational technology and are not able to produce instructional materials, 6. The cooperation between MLO's and universities, could not obtained. For offering effective and productive education service of the Curriculum Laboratory Schools; it has to be taken great pains with the choice of teachers and organizers who are going to be appointed to MLO's, to organize qualified in-service education programs in order to develope human sources, to be conformed to MLO standarts, be brought out MLO Regulation by making legal arrangements be strengthen the cooperations of school-parents environment; be obtained the MLO and university cooperation are proposed.
Collections