Kalite fonksiyon yayılımı ve bir işletmede uygulama denemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Kalite Fonksiyon Yayılımı (KFY), tüketici gereksinimlerini hızlı ve uyumlu şekilde ürün ve hizmetler ile bütünleştirilmesi için işletmelere yardımcı olan sistematik bir süreçtir. KFY, ürün ve hizmet geliştirilmesinde bir çok yararlar sağlar. KFY, verilerin etkin ve doğru analiz edilmesini sağlar. KFY, müşteri sesinin doğru bir şekilde tasarım, mühendislik, süreç ve üretim ifadelerine dönüştürür. Bu ifadeler, tüketici gereksinimlerini karşılayan ürünü nitelemektedir. KFY'nin başlıca amaçları, proje geliştirme zamanını azaltmak, pazara sunuş süresini azaltmak, maliyetleri düşürmek ve yani bir -ürünün tasarım ve üretim aşamasındaki ürün kalitesini arttırmaktır. KFY metedolojisi, ürün tasarımında tüketici sesinin kullanılmasını içerir. KFY bir takım aracıdır. Bu araç tüketici gereksinimlerine odaklanır ve bu gereksinimleri ürün ve hizmet özelliklerine dönüştürür. KFY, ilk olarak Japonya Kobe'de, 1966 yılında AKAO tarafından geliştirilmiştir. KFY, ilk olarak kaliteyi tasarım aşamasında geliştirmeyi düşünen mühendisler tarafından kullanılmıştır. KFY, genel olarak dört aşamalı bir yaklaşımdır. Bu dört aşamada ürün geliştirme takımı tüketici gereksinimlerini teknik gereksinimlere, teknik gereksinimleri parça özelliklerine, parça özelliklerini süreç özelliklerine, süreç özeliklerini de üretim işlemlerine yaymaktadır. KFY, ürün tasarım sürecinde verileri analiz etmek için dört evden yararlanmaktadır. İlk ev, tüketici gereksinimlerini ürün performansını mühendislik dili ile ifade eden teknik gereksinimlere dönüştürmektedir. İkinci ev, teknik gereksinimleri parça özelliklerine dönüştürmektedir. Üçüncü ev, parça özelliklerini üretimi etkileyen süreç özelliklerine dönüştürmektedir. Son ev ise üretim planlamayı gerçekleştirecek üretim işlemlerine dönüştürülmektedir. İlk ev Kalite Evi olarak ifade edilmektedir. KFY'yi kullanan bir çok ürün geliştirme takımı Kalite Evi matrislerinden yararlanmaktadır. ABSTRACT QFD (Quality Function Deployment) is a systematic process that helps companies quickly understand and integrate customers' needs into their products or services. QFD provides tremendous benefits in developing market-winning products and services. This facilitates efficent and accurate analysis and provides for an accurate transferrence of the `voice of the customer` into design, engineering, manufacturing, and production terms to ensure the product meets those needs. The main aims of QFD are to reduce project development time, shorten the time to market, reduce costs aand increase product quality in the design and manufacture of new product. QFD is a team tool that captures customer requirements and translates those needs into characteristics about a product or services, initially developed at the Kobe, Japaan, shipyards in 1966 by AKAO, QFD was used to get engineers to consider quality early in the design process. QFD actually is a four-phase approach in which the product development team deploys customer requirements into product characteristics, product characteristics into part characteristics, part characteristics into process characteristics,and finally process characteristics into production characteristics. QFD uses four `houses` to present data in the product design process, The first house links customer needs to product characteristics, which are engineering measures of product performance. The second house links these product characteristics to parts characteristics, The third house links actions to implementations decisions that affect manufacturing process operations, and the final house links the implementation to production planning. The first house is referred to as the House Of Quality (HOQ). Most product development teams using QFD make use of the HOQ matrix.
Collections