Örgütsel çatışma yönetimi ve örnek olay
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Örgütsel çatışma; işletme örgütlerinde bireyler ve grupların birlikte çalışma sorunlarından kaynaklanan ve normal faaliyetlerin durmasına veya karışmasına neden olan olaylardır. Çatışma; örgütte farklı sorumluluk anlayışı, eğitim ve bakış açısına sahip çalışanların işbirliği içerisinde çalışma zorunluluğunun kaçınılmaz sonucudur. Çatışma problem değil, çözümün bir parçasıdır. Zira fikir ve bilgilerin farklılığı problem çözümü için zorunludur. Ayrıca çatışma düzeyinin optimal seviyede olması, örgüt performansım arttırıcı etkide bulunmaktadır. Çatışmaların; örgütsel yaşamı canlandırmak, insanları yeni yaklaşımlara yönlendirmek, bireylerinin motivasyonunu arttırmak gibi, örgüt üzerinde olumlu faydaları bulunurken, çatışan tarafların zihinsel veya bedensel sağlığını olumsuz etkilemek, örgüt hedeflerinden uzaklaşmak gibi olumsuz etkileri de bulunmaktadır. Bu nedenle çatışma yönetimi, çatışmaları `iyi` ve `kötü` olarak ayırmaktansa, çatışmaların gözükmeyen faydalı ve yaratıcı yönü görmeyi ön plana alarak, örgütsel etkinlik ve verimliliği arttırmayı amaçlamaktadır. Çatışma yönetiminde uygulanacak yöntemler, her durum ve çatışan tarafa göre farklılık göstermektedir. Çatışma çözümünde bir kısım yöntemler kalıcı çözümler getirirken, bir kısım yöntemler ise kısa vadeli ve geçici çözümler getirmektedir. Çatışmalara; Kadercilik, Kaçınma, Yetki Kullanma, Yumuşatma, Uzlaşma, Ortak Bir Düşman Bulmak, Üstün Kararına Bırakma yöntemleri geçici çözümler getirirken, Problem Çözme, Önemli ve Kapsamlı Amaçlar Belirleme, KıtIV Kaynakların Arttırılması, Yapısal Değişkenleri Değiştirme, İnsan Değişkenin Değiştirilmesi, İletişimin Arttırılması ve Takım Kurma Müdahalesi kalıcı çözümler getirmektedir. Çatışmaların az olması, örgüt çalışanlarının umursamaz hal aldığım gösterdiğinden, bu durumda örgütsel performansı arttırmak için çatışmayı uyarmak gerekmektedir. Örgütsel çatışmaların uyarılması ise ancak iletişim yoluyla, örgütsel yapıyı değiştirme, dışarıdan bireylerin örgüt içine sokulması ve rekabete teşvik etme yoluyla mümkün olmaktadır. ABSTRACT Organizational conflicts are phenomenons, appearing in enterprise organizations, which are arising from the problems due to cooperation of individuals and groups and resulting in stopping activities or multifunction. Conflict is an inevitable result of the fact that employers having different responsibility comprehensions, different educational backrounds and different viewpoints, works together and this is indispensable. Conflict is not problem, but a part of solution. Since the difference in ideas and knowledge is indispensable for the solution of problem. In addition, an optimal level of conflict increases the effectivity of organization. Conflicts do not have only positive effects on organizations such as reactivating organizational life, orienting towards new approachs and increasing motivation of individuals, but also they have negative effects like effecting mental and physical health of people in conflict, getting away from the goals of organizations etc. For this reason conflict management aims to increase the organizational activities and effectivity by giving preference to invisible useful and creative sides of conflict instead of distinguishing it as `good` or `bad`. Methods used in conflict management depends on the situation and the sides of conflict. While some methods in conflict management gives permanent solutions; whereas some others give temporary solutions for a short time. Fate, Avoidence, Forcing, Smoothing, Compromising, Identifying a Common Enemy and Leaving toVI Decision of A Chief Adminstrator gives temporary solutions to conflict. On the other hand Problem Solving, Determining Superordinate Goals, Expansion of Resourches, Altering the Structural Variables, Altering the Human Variables, Increasing the Communication and Team Building Interventions gives permanent solutions to conflict. Insufficcient conflict, indicates that employers don't care about organization, so in that case to increase the performance of organization it is neccessary to stimulate the conflict. Stimulation of conflict is possible by ways of communication, altering the organizational structure and inserting individuals, who are outside organization, to organization and encouraging the competition.
Collections