Ebeveyn tutumları ile ilköğretim 6-7 ve 8. sınıf öğrencilerinin denetim odağı ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, ebeveyn tutumları ile ilköğretim 6-7 ve 8. sınıf öğrencilerinin denetim odağı ilişkisi incelenmiştir. Çalışmanın evrenini, 1999- 2000 öğretim yılında Balıkesir ili merkez ilçelerinde bulunan toplam 35 ilköğretim okuluna devam eden 6-7 ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem random olarak belirlenen 3 farklı okula devam eden toplam 600 öğrenciden oluşmuştur. Çalışmada, öğrencilerin denetim odağını ölçmek için Nowicki ve Strickland'ın (1973) `Denetim Odağı Ölçeği`, ebeveynlerin aile hayatı ve çocuk yetiştirme ile ilgili tutumlarını belirlemek için Schafer ve Bell'in (1958) `Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutum Ölçeği`, araştırmanın diğer bağımsız değişkenleri hakkında bilgi almak için `Bilgi Formları` kullanılmıştır. Verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi, f ve t testi istatistikleri ile Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ; 1. Ebeveyn tutumları ile çocukların cinsiyetleri arasında aşırı annelik boyutu yönünden anlamlı bir farklılık bulunmuştur. 2. Ebeveyn tutumları ile çocukların yaşları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. 3. Çocukların denetim odağı ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. 4. Çocukların denetim odağı ile yaşlan arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. 5. Çocukların denetim odağı ile ebeveyn tutumları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Araştırma sonuçlarının verdiği bulgular doğrultusunda, ebeveynlerin çocuklarına karşı olumlu tutum ve davranışlar geliştirmeleri, sağlıklı iletişimkurmaları için çeşitli etkinlikler düzenleyerek yardımcı olunması, öğrencilerin denetim odağının içsel yönden geliştirilmesi için okul rehberlik programları içinde grup rehberlik etkinliklerine yer verilmesi önerilmiştir. iv ABSTRACT In this research, the relationship of the `locus of control` of the 6th, 7th, and 8th grade of the primary school students with parental attitude has been examined. The population of the study includes the 6th, 7th, and 8th grade students attending total 35 primary schools in the province of Balıkesir, in 1999-2000 school year. The sample determined randomly is formed total 600 students, attending three different schools. In the study, to measure `the Locus of Control` of the students `Locus of Control Scale` of Nowicki and Strickland (1973), to determine the parental attitude towards family life and child's education `Parental Attitude Research Instrument` of Schafer and Bell (1958), to get knowledge about the other independent variables of the research `Information Forms` were used. In the analysis of the data one-way analysis of variance, f, and t test statistics and Pearson Product Moment Corelation Coefficient have been used. According to the results of the study: 1. A significant difference has been found between the parental attitude and the sexes of the children in terms of over-maternal dimension. 2. No significant difference has been found between the parental attitude and the ages of the children. 3. No significant difference has been found between the children's `Locus of Control` and their sexes. 4. No significant difference has been found between the children's `Locus of Control` and their ages. 5. No significant relationship has been found between the children's `Locus of Control` and the parental attitude. According to the findings of the research, to make parents develop positive attitudes towards their children, to help them establish a good relationship withtheir children by organizing various activities and to develop the student's `Locus of Control` from the psychological point of view, planning that group guidance activities in the school guidance programs has been suggested. VI
Collections