Otel işletmelerinde satış geliştirme faaliyetleri ve karşılaşılan sorunlar(Bodrum yöresinde bir uygulama)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinin satış geliştirme uygulamalarına ne derece önem verdiklerini tespit etmektir. Çalışma Bodrum yöresindeki otellerde bir anket uygulamasını kapsamaktadır. Neticede, tesislerin büyük bir bölümünde satış geliştirme uygulamalarının yer almadığı ve konunun öneminin yeterince anlaşılmadığı ortaya çıkmıştır. Bu çalışma, üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; genel olarak otel işletmeleri ve otel işletmelerinde pazarlama faaliyetlerinden bahsedilmektedir. îkinci bölümde; Otel işletmelerinde satış geliştirme faaliyetleri ve planlamasından bahsedilmektedir. Ayrıca otel işletmelerindeki satış geliştirme faaliyetleri dışındaki uygulanan diğer satış çabaları unsurlarına da yer verilmiştir. Üçüncü bölüm bir anket çalışmasından oluşmaktadır. Bu anket çalışması Bodrum yöresindeki otel işletmelerinin satış geliştirme faaliyetlerini değerlendirmeyi hedeflemektedir. Bunun sonucunda işletmelerin satış geliştirme faaliyetlerine ne kadar önem verdikleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonucu ve öneriler kısmında ise, Bodrum yöresindeki otel işletmelerinin satış geliştirme uygulamaları değerlendirilmektedir. Bu değerlendirmelerin sonucunda başlıca önerilerde bulunulmaktadır. iv ABSTRACT The purpose of this study is to identify how the hotel establishments give importance to the sales promotion activities. The study includes a survey, which has been carried out in the hotel establishments in Bodrum. In conclusion, it has been found that the majority of the establishments have not had any sales promotion activities and had lack of knowledge. This study consists of three chapters. The first chapter in general, is about hotel managements and marketing activities in hotels. Sales promotion activities and planning are mentioned in the second chapter. Besides, some other efforts to increase sales are also included. The third chapter is a questionaire, the aim of which is to evaluate sales promotion activities in hotels in and around Bodrum. As a result, it has been studied to find out how much importance the hotel managements give to sales promotion activities. In the last chapter called results and suggestions, sales promotion practice in hotels around Bodrum is evaluated. Some solution and suggestions are put at the end of this evaluation.
Collections