Yönetilenlerin sözsüz iletişim unsurlarından etkilenmelerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmayla farklı iş alanlarında görevli yönetilen konumundaki kişilerin, iletişimde önemli olduğu düşünülen bazı sözsüz iletişim unsurlarından ne ölçüde etkilendikleri araştırılmıştır. Bu kapsamda;lletişim ve önemi, liderlik, lider ve ast iletişimi hakkında sunulan bilgilere müteakip iletişim süreci, sözlü iletişim, sözsüz iletişim ana başlığı altında insan vücudu, vücut hareketleri, iletişim ortamı, aksesuarlar gibi çeşitli sözsüz iletişim unsurları incelenmiştir. Araştırma neticesinde elde edilen bulgulara göre; Yönetilenlerin, %96'sı çalışma ortamında iletişime önem verildiğini, ayrıca `Yüzyüze İletişimde` %70'i başarılı, %29'u ise bazen başarılı olduğunu ifade etmektedir. Bununla birlikte yönetilenlerin büyük çoğunluğu; `Selamlamayı`, fiziksel olarak `Temiz`, `inandırıcı` `Soğukkanlı`, `Babacan` ve `Sempatik` bir görünümü, `Gülümseme kabiliyetini`, `Mimikleri` `Jestleri` ve `Önceden bırakılan izlenimi` diğer sözsüz iletişim unsurlarına göre daha üst düzeyde etkili bulduğunu belirtmektedir. Seçilen grup yerel ve küçük olduğu için araştırmanın farklı bölge ve kültürlerdeki geniş bir katılımcıyla yapılması uygun olarak değerlendirilmektedir. IV ABSTRACT In this study, staff who is administrated and in charge working in different fields, is investigated how much they are affected from some non verbal communication components that are considered to be essential in communication. In this scope; Communication and its importance, leadership, following the presentation of information about the communication of leader and the subordinate, communication process, verbal communication, under the aspect of non-verbal communication variety of non-verbal communication components like human body, body movements, communication atmosphere and accessories are examined. According to the findings of investigation results, 96% of the working staff consider the communication in the working atmosphere important; additionally 70% of the staff find themselves successful, the other 29% find sometimes themselves successful in the `face to face` communication. In addition to this, majority of the working staff states; `Greetings`, a physically `Clean`, `Persuasive`, `Cold-Blooded`, `Kindly`, `Sympathetic` appearance, `Smiling Capability`, `Mimics`, `Gestures` and `Past impressions` more affective than other non-verbal communication components. Since the selected sample group is local and small in size, it is more appropriate to apply this investigation to a larger sample group from different regions and cultures.
Collections