Analysis of factors influencing consumer decision making and chocie: With a comparative study in different product classes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Tüketici Karar Süreci ve Seçimini Etkileyen Etkenlerin Analizi: Farklı Ürün,4 Gruplarında Karşılaştırmalı Bir Çalışma İle Kaplan, Melike Demirbağ İşletme Yüksek Lisans, İşletme Yönetimi Bölümü Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Tunçdan BALTACIOĞLU Ocak 2005,220 sayfa Bu tez, müşteri seçimlerini etkileyen faktörlere ve dolayısıyla seçimi çevreleyen tüm karar sürecine eğilmektedir. Çalışma, yazında incelenen çeşitli faktörlerin seçim üzerindeki etkinliğini araştırmakta ve bu etkinliklerdeki benzerlik ya da farklılıkları ortaya koymaya odaklanmaktadır. Tüketici seçimlerini ve altında yatan etkenleri daha derinlemesine anlayabilmek için, farklı ürün tipleri ve grupları üzerinde karşılaştırmalı bir araştırma yapılmıştır. Tüketici seçimleri hakkında niceliksel bilgi vermesi amacıyla yapılan bu araştırma, 186 denek üzerinde gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, bazı faktörlerin tüketici seçimleri üzerinde daha etkin olduğunu göstermekte olup bu farklılıkların nedenleri çalışmada incelenmektedir. Anahtar Kelimeler: Tüketici Davranışı, Karar Verme, Seçim, Marka, Çoklu-Özellik Modelleri ABSTRACT Analysis of Factors Influencing Consumer Decision Making and Choice: With A Comparative Study in Different Product Classes Kaplan, Melike Demirbağ MBA, Department of Business Administration Supervisor: Prof. Dr. Tunçdan B ALTACIO?LU January 2005, 220 pages This thesis focuses on the factors influencing consumer choice, and hence the whole decision process surrounding choice. It explores the effectiveness of various factors on consumer choice proposed in the literature, and attempts to investigate possible differences or similarities between the effectiveness of these factors. To be able to get a deep understanding of consumer choice and its underlying factors, the research in this study has been aimed to look at different product types and classes. The research was conducted with 186 respondents to give some qualitative reasoning about consumer choice. The results show that some factors are much more effective on consumer choice and the basis for this difference of effectiveness is presented in the study. Keywords: Consumer Behavior, Decision Making, Choice, Brand, Multi- Attribute Models
Collections