Turistik ürün çeşitlendirmesinde eko-turizmin yapısal analizi ve Türkiye`de geliştirme stratejileri (örnek bir uygulama)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada turizmde doğal kaynakların yeri ve önemi eko-turizm açısından incelenmektedir. Turizm pazarlamasında turistik ürün çeşitliliği meydana getirilerek, doğal kaynakların eko-turizm alanında ne gibi bir değere sahip olduğu vurgulanarak, artan çevre kirliliği ve kitle turizminin olumsuz yönlerine karşılık eko turizmin üstünlükleri ve diğer turizm türlerinden ayırt edilebilir yönleri tespit edilmeye çalışılmaktadır. Eko-turizmin tarihçesi, ortaya çıkış nedenleri, dünyadaki örnekleri incelenerek ne şekilde uygulandığı tespit edilmektedir. Türkiye'nin sahip olduğu doğal kaynakların eko-turizm için ne ifade ettiği ve mevcut doğal alanlarda nasıl geliştirilebileceği vurgulanmaktadır. Türkiye turizm coğrafyası içinde bazı bölgeler, yöreler ve doğal alanlar baz alınarak eko-turizm uygulamaları ortaya çıkarılmaktadır. Bu çalışmada eko-turizm stratejileri çizilmekte, turistik ürünün çekicilik yönlerini oluşturan konaklama işletmelerinin meydana getirilmesi ile özellikler belirlenmeye çalışılmaktadır. Eko-turizm için çekici alanların tespiti, uygun hedef kitle ve hedef kitleye ulaşmada seyahat acentaları ilişkisi açıklanmaktadır. Eko-turizmi geliştirmede doğayı koruyarak kullanmak tema olarak işlenmekte ve eko-turizmin sosyal çevre boyutuna dikkat çekilmektedir. Uygulama bölümünde, turistlerin eko-turizme eğilimleri belirlenmekte, bulgular değerlendirilerek konu bütünlüğü ile ilişki kurulmakta ve eko-turizm için öneriler sunulmaktadır. In this study, the place and significance of natural sources in tourism is investigated in terms of eco-tourism. The superiorities and distinguishing features of eco-tourism in respect to other tourism forms have been tried to be determined in return to increasing environment pollution and negative effects of mass tourism by creating variety of tourism products in tourism market and by stressing on the value of natural sources in the field of eco-tourism. The history of eco-tourism, reasons of its coming into existence and its samples in the world have been examined and it. has been mentioned how it is used. There has been emphasized what the natural sources of Turkey express for eco-tourism and how it can be developed in existing natural regions. Eco-tourism applications have been brought about by considering some regions, parts and natural fields in Turkish tourism geography as a base. In this study, eco-tourism strategies have been drawn; building accommodation establishments of touristic product attraction and so. Setting the features have been tried to be given. There has been defined attractive regions for eco-tourism, and explained suitable target customer groups and travel agents relations in reaching this customer group. Using the nature by preserving it in developing eco-tourism has been given as the main theme and the social environment dimension of eco-tourism is paid attention. In the application part of the study, tendencies of tourists to eco-tourism have been defined, and by appraising the finds, by getting relation with subject competence, some proposals in terms of eco-tourism have been made.
Collections