Show simple item record

dc.contributor.advisorBozok, Düriye
dc.contributor.authorBozkurt, Mesut
dc.date.accessioned2020-12-03T18:45:13Z
dc.date.available2020-12-03T18:45:13Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63652
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma turizmde müşteri memnuniyetinin önemini ortaya koymak ve müşteri şikayetleri ile doğru bir şekilde ilgilenme gereğinin, işletmeler açısından sağlayacağı faydalan belirtmeyi amaçlamaktadır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; müşteri ilişkileri, müşteri memnuniyeti, müşteri beklentileri, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin turizm açısından önemi açıklanmaktadır. îkinci bölümde müşteri memnuniyetinin sağlanmasında önemli paya sahip olan müşteri şikayetlerinin değerlendirilmesi, şikayet sonrası müşteri memnuniyetinin ve müşteri bağlılığının sağlanması için işletmelerde oluşturulacak bu konuda uzman bir bölümün önemi anlatılmaktadır. Çalışmanın üçüncü ve son bölümünde ise; Antalya'nın Belek ilçesinde bulunan Magic Life Sirene City' de yapılan araştırma yer almaktadır. Çalışma yüz yüze görüşme metodu ile işletmede tatillerini geçiren 100 kişilik turist grubu ile yapılmıştır. Turistler rasgele seçilmişlerdir. Araştırma sonuçlan istatiksel veriler aracılığı ile analiz edilmiştir. iv
dc.description.abstractABSTRACT This study aims to put forward the importance of customer satisfaction and idendify the benefits and advantages of dealing with the customer complaints in the a right way and properly from the wiev establishments. This study consists of three chapters. In the first chapter,the customer relation, the customer satisfaction, the customer expectation, quality of service and the importance of customer satisfaction with respect to the tourism industry is explained. The second chapter emphasizes a specilaized department which will be built up in order to provide customer satisfaction and loyalty with establishments following the customer complaints. This chapter also includes the consideration and evaluation of customer complaints which is important/unavoidable in customer satisfaction. The third chapter includes the field study which were carried out at Magic Life Sirene City in Belek in Antalya. A questionnaire was administered and interviewed a group of 100 tourists, face to face. Tourists were choosen randomly. The result of the research were analysed with the means of statiscial data.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTurizmde müşteri memnuniyeti ve müşteri şikayetleri yönetimi (Belek yöresinde bir uygulama)
dc.title.alternativeCustomer satisfaction in tourism and customer complaints managament (A case study of Belek)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCustomer complaints
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.identifier.yokid103710
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101626
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess