Strategic alliances of small and medium sized enterprises in global market ; a case study from Iraq
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez küçük ve orta büyüklükteki isletmelerin global marketlerdeki stratejik isbirligiseçenekleri üzerine odaklanmıstır. Tezin öncelikli amacı; global market ve küçük veorta büyüklükteki isletmeleri tanımlamak, küçük ve orta büyüklükteki isletmeleringlobal pazarlara giris stratejilerini analiz etmek ve de global marketlerde kobi'lerinavantaj ve dezavantajlarını incelemektir. Bu amaç için, Irak içi 65 adet firma ilearastırma yapılmıstır.Anahtar Kelimeler: KOB, Küresellesme, Global Pazar, Global Pazarlara GirisStratejileri, Irak This thesis focuses on the strategic alliances of SMEs in global markets. The primaryobjective of this thesis is to define the global market and Small and Medium SizedEnterprises, analyse the SMEs? global entry strategies and their advantages anddisadvantages at global markets. For this purpose, a survey was conducted to the 65firms working in Iraq.Keywords: SME, Globalization, Global Market, Entry Strategies, Iraq
Collections