Ortaöğretim öğretmenliği mezunlarının akademik başarılarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, ortaöğretim öğretmenliği programlarından dört ve beş yıl eğitim görerek mezun olan bireylerin akademik başarılarını değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın evrenini 2001 ve 2003 yıllarında Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesinden mezun olan 389 ortaöğretim öğretmenliği mezunu oluşturmuştur. 389 mezunun tümü araştırmanın örneklemi olarak kabul edilmiş, ancak 319 mezunun bilgilerine ulaşılabilmiştir. Mezunlara ait not ortalaması, KPSS puanı bilgileri veri olarak bilgisayara kaydedilmiştir. Dört ve beş yıl eğitim gören mezunların ortalamaları `t` testi, bölümler arası farklılıklar ise tek yönlü varyans analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Hangi gruplar arasında anlamlı farklılık bulunduğu ise LSD testi ile belirlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda beş yıl eğitim gören mezunların öğretmenlik meslek bilgisi derslerine ait ortalamalarının dört yıl eğitim görenlere göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Mezunların genel akademik not ortalamaları, alan ve genel kültür derslerine ait not ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Programlar arası farklar incelendiğinde ise, dört yıl eğitim gören mezunların genel kültür dersleri ortalamaları, KMS puanları ortalamaları, KMS'de eğitim bilimleri bölümünden cevapladıkları sorulara ait net sayılarının programlara göre farklılaştığı ortaya çıkmıştır. Beş yıl eğitim gören mezunların genel akademik not ortalamaları, alan derslerine ilişkin not ortalamaları, öğretmenlik meslek bilgisi not ortalamaları, KPSS'de eğitim bilimleri bölümünden cevapladıkları sorulara ait net sayıları arasında programlara göre anlamlı farklara rastlanmıştır. Bulgulara dayalı olarak aşağıdaki öneriler sunulmuştur: 1. Eğitim Fakülteleri öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi sonrasında açılan ilköğretim öğretmenliği programlarının akademik başarılarını değerlendirmeye yönelik araştırmalar yapılabilir. m2. Programlar arası akademik başarı farklılıklarını gidermek için programlar arası işbirliğine gidilebilir ve bu konuda çalışmalar yapılabilir. iv ABSTRACT This study aims to evaluate the academical achievement of secondary high school teaching graduates who were educated in the programs for four or five years. Population of the study is composed of 389 of secondary high school teaacher education graduates of Balıkesir University, Necatibey Education Faculty between 2001 and 2003. All of the 389 graduates accepted to be the sample for this study and data on 319 graduates were collected. General Point Avarages (GPA) and Examination for the Selection of Public Servants (KPSS) scores of the graduates were recorded on the computer. Averages of the graduates with educational periods of four and five years were analysed by T test, and the differences between the groups were analysed by one way ANOVA analiysing method. LSD test determined the groups which had significant differences between. As a result of the subject data analysis it was concluded that the avarages related to teaching professional knowledge courses of the five-year educated graduates were higher than the GPAs of four-year educated graduates. No significant difference was spotted among their cumulative GPAs, and their GPAs of subject area and general knowledge. When the differences between the groups were examined, it was observed that the KMS (older version of Examination for the Selection of Public Servants) score averages and graduates net scores of KMS on the educational sciences test items differed from each other according to groups. Cumulative GPAs, subject area class GPAs, teaching professional knowledge courses GPAs and net scores of KPSS on the educational sciences test items of graduates with five-year education differed significantly from each other according to their group. Following recommendations were made based on the findings: 1. Research aimed at evaluating the academic achievement of the graduates that were established after the Re-Organization of TeachingFaculties' Teacher Education Programs of educational faculties of the elementary education teacher training branches may be conducted. 2. It might be useful for programs' academical staff to cooperate with each other and plan some studies so as to reduce the differences between the academic achievement of the programs. VI
Collections