Turizmde kriz yönetimi (otel işletmelerinde ve seyehat acentalarında bir uygulama)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Son yıllarda yaşanan krizler, turizm sektörünü de yakından etkilemiş ve turizm işletmelerine büyük zararlar vermiştir. Belirli aralıklarla tekrarlanan krizler nedeniyle, krizlerin sanıldıkları kadar basit, göz ardı edilecek bir oluşum olmadığı anlaşılmaya başlanmıştır. Otel ve seyahat işletmeleri yöneticileri krizlerin kendilerini etkileyip etkilemeyeceğini düşünmek yerine, krizlere karşı hazırlıklı olmak diğer bir deyişle kriz yönetim çalışmalarına ağırlık vermek zorundadırlar. Otel işletmelerinin ve seyahat acentalannm yaşamlarını devam ettirmelerinde önemli bir konu haline gelen krizlerin önlenmesi veya en az zararla atlatılması için kriz yönetim stratejilerini sunmayı amaçlayan bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. İlk iki bölümde kuramsal görüşlere yer verilirken, üçüncü bölümde ilk iki bölümde savunulan kuramsal görüşlerin sınanmasına yönelik uygulama araştırmasına yer verilmiştir. Birinci bölümde kriz ve kriz yönetimi kavramları ile turizm işletmelerinde krize neden olabilecek etmenler, ikinci bölümde otel işletmelerinin ve seyahat acentalarmın yönetim yapıları ile birlikte kriz öncesi ve kriz durumlarında uygulayacakları stratejiler incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise, Türkiye'de faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerine ve A grubu seyahat acentalanna yönelik anket uygulaması yer almaktadır. Bu uygulama çalışması ile turizm işletmelerinin kriz durumlarında uyguladıkları kriz yönetim stratejileri ve kriz yönetimi konusundaki düşünceleri araştırılmıştır. Aynı zamanda bu bölümde uygulama çalışmasının sonuçlan ve yapılan öneriler verilmiştir. IV ABSTRACT Crisis which have been experienced in recent years, influenced the tourism industry as well and tourism establishments have faced in the quantity of losses. The fact that crisis occurs randomly, it has been apprehended that crisis are not simple formations that cannot be neglected. Hotel and travel establishments managers must give importance preparedness activities in other words crisis management activities for crisis instead of thinking whether crisis influence the management or not. This study that aims at offering crisis management strategies' which becomes very important subject in the continuing of the lives of the hotel establishments and travel agencies to prevent or to minimize crisis effects is formed of three chapters. The first two chapters have made theoretical analyses while the third chapter has a field study based on a survey. In the first chapter, not only the definitions of crisis and crisis management but also factors that may cause crisis in tourism establishments have been examined. In the second chapter, the management structures of hotel establishments and travel agencies and also strategies which have been taken place pre-crisis and crisis period have been examined. In the third chapter, investigations made on four and five stars hotels and travel agencies that have `A` license in Turkey are included. The aim of the field study is to investigate tourism establishments' strategies that put into practice in crisis period and opinions about crisis management. At the same time, the results of the field study and suggestions have been given in this chapter.
Collections