An analysis of information and communication systems selection for freight forwarders
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki nakliye müteahhitlerinin, bilgi ve iletişim sistemleri seçim sürecini inceleyerek, bu sistemlerin kullanımı hakkında yönetimsel bir yaklaşım geliştirmektir.Nakliye müteahhitlerinin temel görevi, müşterilerinin ihtiyaç ve taleplerini de göz önünde bulundurarak, en uygun ve en etkin taşıma şeklini belirleyerek kapıdan kapıya taşımaları organize etmek ve böylece müşterinin ihtiyacına çözüm olabilmektir. Buradaki önemli nokta, nakliye müteahhitlerinin tedarikçisi durumundaki hizmet sağlayıcılarının da aynı müşterilere hizmet verebilecek olmasıdır. Bu durumda nakliye müteahhitlerinin tek farkı yükleri toplamak ve organize etmek değil, aynı zamanda etkin bilgi ve iletişim sistemlerini kullanarak müşterilerinin hizmetlerini desteklemek ve karar süreçlerini bu sistemleri kullanarak geliştirmektir.Bilgi ve iletişim sistemleri, nakliye müteahhitlerinin gelecekte ayakta kalmalarını sağlayacak önemli etkenlerden biridir. Bu çalışmada öncelikle, lojistik sektöründeki yetkililer ile firmaların bilgi ve iletişim sistemleri ile ilgili yorumlarını almak ve yaptıkları yatırımlara bakış açılarını anlamak için soru formları hazırlanmıştır. Bu soru formlarından elde edilen veriler analiz edilerek, nakliye müteahhitlerinin bilgi ve iletişim sistemleri seçimi üzerine öneriler geliştirilmiştir. Bu öneriler daha sonra odak grup yöntemi kullanılarak doğrulanmaya çalışılmıştır.Literatürde bilgi ve iletişim sistemleri üzerine birçok çalışma mevcuttur. Bu çalışmalar; yatırımın başarısını destekleyici faktörleri, başarısızlık nedenleri ve başarılı bir yatırım için gerekli faktörler gibi konuları temel almıştır. Mevcut literatüre katkı olarak bu çalışmanın amacı; nakliye müteahhitleri açısından bilgi iletişim ve sistemlerine yatırım karar sürecine yönelik yönetimsel bir yaklaşım geliştirmektir.Anahtar kelimeler: Nakliye müteahhitleri, üçüncü parti lojistik hizmet sağlayıcıları, dış kaynak kullanımı, bilgi ve iletişim sistemleri The aim of this study is to develop a managerial approach toward the information and communication systems selection process for freight forwarders in Turkey.The main objective of freight forwarders is the management of the door-to-door transportation by determining the most appropriate and efficient transportation mode, based on their customers? priorities and needs. However it should be noted that, rather than the freight forwarders themselves, it may be their suppliers who are the direct service providers to the customers. Under these circumstances, the role of freight forwarders involves not only consolidating or organizing transportation, but also using efficient information and communication systems to support their services and decision making process. Information and communication systems are therefore crucial to the long-term survival of freight forwarders in this competitive world. In this study, questionnaires are used to collect opinions from the logistics sector in order to gain a greater understanding of companies? attitudes to information and communication system investment, and the ways in which they calculate the return on such investment. Analyses of the questionnaires are used to develop several propositions for the selection process for information and communication systems in the freight forwarding industry, and a focus group method is used to verify those propositions.In the literature there are many studies on information and communication systems. These studies highlight factors leading to successful investment, and also point out the causes of failures. The purpose of this study is, to contribute to the existing literature, specifically in relation to the freight forwarding sector, and to develop an approach to decision making processes regarding information and communication investment in the sector.Keywords: Freight forwarders, 3PLs, outsourcing, information and communication systems
Collections