Alaçatı, Türkiye`nin yaşam tarzı ve tasarım dili mirası
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez 2000 senesinden sonra Türkiye'nin Ege bölgesinde yer alan Alaçatı kasabasında gözlenen sosyal ve tasarımsal dönüşüme odaklanmıştır. Bu tezde, Alaçatı'nın tercih edilen bir turizm merkezine dönüşmesi ve yeni konut satan alanlar için bir cazibe alanı konumuna gelmesinin temel sebebi kasabanın tasarım lisanı ve yaşam tarzı unsurlarına ve bunların mirasına bağlanmaktadır. Bu tez, bu mirasın Antik Ege'den geldiğini iddia etmekte ve bu iddiasını ispat etmek için Antik Ege Bölgesinde yer almış yiyecek ve içecek tüketme aracılığı ile gerçekleşen sosyalleşme dinamiklerini, konu ile alakalı Tanrı ve Tanrıçalar adına düzenlenen festival, tapınma ve sunu adama ritüellerini ve bu eylemlerin gerçekleştirilmesi için düzenlenmiş iç mekânları inceler ve analiz eder. Bu tez aynı zamanda bahsi geçen hayat tarzı ve tasarım lisanı mirasının katkı seviyesini tanımlamak için Alaçatı'da Osmanlı dönemi esnasında inşa edilen, günümüzde restoranda ve kafelere dönüştürülmüş vernaküler yapıları da inceler. Alaçatı'da gözlenen yaşam tarzı ve tasarım lisanı, küçük bir kasabanın tasarımı bir araç olarak kullanarak kendi kendine seçkin bir turizm simgesine dönüşmesi olayını, tasarımın etkili gücünün altını da çizmeyi amaçlayan bir üslup ile incelenmiştir. Bu tez, Ege Bölgesinin yaşam tarzının ve tasarım lisanının günümüz Alaçatı'sına katkısını tespit edip hem bu konuda bilinçlendirmeyi sağlamayı hem de yabancı tasarım unsurlarına işaret etmeyi amaçlamaktadır. Bu tez aynı zamanda, Alaçatı'da geleneksel binalar için oluşan talebin dönüştürülen vernaküler binalar ile daha fazla karşılanamamasından sonra yükselen Yeni-Gelenekselci mimariyi, bu tartışmalı konu hakkında daha derin bir görüş elde edip sunmak için incelemektedir. This thesis is focused on the social and design conversion observed in a Turkish town in the Aegean region called Alaçatı after the year 2000. Alaçatı?s becoming a popular tourism spot and a centre of attraction for new house buyers, is linked to lifestyle and design language of town and their heritage in this thesis. This thesis claims that this heritage is Ancient Aegean and to prove this claim it analyses and studies the socialization dynamics of the Ancient Aegean Region displayed by means of food and wine consumption including the rituals performed for relevant Gods and Goddesses during worship and offerings as well as domestic interior spaces designed for these occasions. This thesis also analyses the vernacular buildings constructed during the Ottoman period in the town of Alaçatı, which have been converted to restaurants and cafés to define the contribution level of the lifestyle and design language heritage mentioned. The lifestyle and design language of Alaçatı is investigated from the point of view that is seeking to outline that this phenomenon, the self-transformation of a small town into a symbol of sophisticated tourism by using design as a tool of attraction to emphasize the influential drive of design. This thesis aims to determine the contribution level of Aegean Region?s lifestyle and design language to contemporary Alaçatı to raise awareness as well as to point out the alien design features. This thesis also studies the Neo-Traditional architecture to gain and present a deeper insight on this controversial issue, which rise after the conversion of vernacular buildings could no longer supply the demand for traditional buildings in Alaçatı.
Collections