Redesigning urban distribution network for parcel e-commerce deliveries
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Elektronik ticaret (e-ticaret)?in son yıllardaki yükselişi ilgi çekmeye devam etmektedir. E-ticaret, büyük bir hızla geleneksel ticaretin yerini almaktadır. Bu değişim üçüncü parti lojistik servis sağlayıcıların (3PL) hizmetlerinde de birtakım değişiklikleri gerekli kılmıştır. E-ticaret gönderileri geleneksel gönderilerden ortalama teslimat boyutu ve teslimat yoğunluğu bakımından farklı olduğundan, üçüncü parti servis sağlayıcılar şehir içi dağıtım ağlarını yeniden düzenlemektedirler. Bu çalışma, özellikle e-ticaret teslimatları için uygulanabilecek olan bir dağıtım fikrini konu almaktadır. Çalışmanın amaçları; (i) e-ticaret teslimatları için şehir içi dağıtım ağının yeniden düzenlenmesi ve (ii) yeni dağıtım ağının olası etkilerinin analiz edilmesidir.Anahtar Kelimeler: e-ticaret, araç rotalama, konum belirleme Since last years, the rise of electronic commerce (e-commerce) has captured a lot of interest. E-commerce is quickly superseding traditional commerce. This change severely affected the third party logistics service provider (3PL) companies since e-commerce deliveries differ from traditional deliveries in two main aspects: the average shipment size and the frequency of deliveries. As a result 3PL companies are redesigning their distribution networks in order to simultaneously decrease the costs and increase the on time delivery performance. This study is based on an innovative distribution idea applicable especially to e-commerce deliveries. The aims of this study are (i) redesigning the urban distribution network for e-commerce deliveries, and (ii) analyzing the potential impacts of this idea with an application.Keywords: e-commerce, vehicle routing, location selection
Collections