Toplam kalite yönetimi ilkeleri çerçevesinde işletmelerde eğitim ihtiyaçları tepiti ve uygulamalı bir örnek
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1980'li yıllarda Japonya'da benimsenen toplam kalite yönetimi sürekliiyileşmeyi temel hedef edinen bir yönetim anlayışıdır.Sürekli iyileşmenin ancakherkesin katılımı ve üst yönetimin desteği ile olacağı sistemin temelilkelerindendir. Toplam kalite yönetiminde çoğu yönetim sistemlerinde olduğugibi temel unsur insandır. İnsanın pozitif yönde değişmesi ve gelişmesi ancaksürekli eğitim ile mümkün olmaktadır. Eğitim pahalı ve zaman alıcı bir faaliyetolduğundan eğitim ihtiyaçları tespiti verimli ve etkin bir eğitim için üzerindeönemle durulması gereken bir süreçtir. İşletme çalışanlarını toplam kaliteyönetimi ilkeleri çerçevesinde daha iyiye , daha güzele götürmeyen eğitimuygulamaları sadece boşa geçirilmiş zaman ve boşa harcanmış kaynakdemektir.Bu çalışmada ilk bölümde kalitenin tarihsel gelişimi anlatılmış , toplamkalite yönetiminin ilkeleri üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde ise eğitimin tarifiverilmiş, eğitimin amaçları ve bu amaçlara ulaşmak için uygulanabilecek eğitimihtiyaç analiz yöntemleri irdelenmiş , eğitimin planlanması, uygulanması vedeğerlendirilmesinin nasıl olması gerektiği üzerinde durulmuştur.Son olarakKurtsan Medikal A.Ş'de yapılan uygulama ile kuruluşa özgü eğitim ihtiyaç analizmetodları uygulanmış, eğitim planı hazırlanmış ve verilen eğitimlerdeğerlendirilmiştir.Sonuç bölümünde ise teorik çalışma sonuçları değerlendirilmiş,uygulama aşamasında teorik bilgilerden nasıl faydalanıldığı ve uygulamanınfirmaya olan katkılarından bahsedilmiştir.Gerekli görülen noktalarda önerilergetirilmiştir.Anahtar Kelimeler : Toplam Kalite Yönetimi, İş Analizi, Kişi Analizi, ŞirketAnalizi, Eğitim İhtiyaçları The Total Quality Management adopted in Japan in 1980 is amanagement approach targeting at continuous improvement. The basicprinciple of the system is that continuous improvement is ensured only with theparticipation of everybody and the support of the senior management. As inmany management systems, human is the fundamental element. The positivedevelopment and improvement of a person is enabled through constant training.Since training involves considerable cost and time, the assessment of trainingneeds is an important issues that deserves attention for an efficient andeffective training. Training efforts that do not result in a more efficientestablishment mean loss of time and wasted resources.The first chapter of this paper is devoted to an historical account ofquality development and principles of the total quality management. Thesecond chapter gives a definition of training and investigates training goals andneed analysis methods to attain these goals. The chapter elaborates on theways to plan, implement and evaluate the training. Lastly, the paper focuses onthe practices of Kurtsan Medikal Inc. and involves a practical application ofneeds analysis methods specific to this company and preparation of a trainingplan and evaluation of the trainings given.The conclusion part of this paper contains the results of theoreticalstudies and which knowledge used for practies of Kurtsan Medikal İnc.Theconclusion chapter gives what are the contributıons of practies to the firm .The conclusion part also gives recommendations on some specific issues thatdeserve particular attention.Key Words : Total Quality Management, Job Analysis, Individual Analysis,Company Analysis, Training Requirements
Collections