Termal turizm işletmelerinde müşteri sadakati ve bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda aynı sektörde faaliyet gösteren, benzer özelliklere sahip ürün vehizmetleri aynı pazarlara sunmaya çalışan işletmeler arasında büyük bir rekabetyaşanmaktadır. Özellikle, son zamanlarda teknolojinin hızla değişmesi ve gelişmesi, eğitimseviyesinin yükselmesi, müşterilerin tercih edebileceği ürün ve hizmet alternatiflerinin hergeçen gün artması ve pazarlarda yaşanan hızlı değişimler, müşterileri daha seçici bir halegetirmiştir. Bununla birlikte, işletmelerin ürün ve hizmetlerini satmaya çalıştıklarımüşterilerin, sürekli olarak istek, beklenti, ihtiyaç ve tercihlerinin değişmesi bu rekabet ortamıiçerisinde bulunan turizm işletmelerini, özelliklede termal turizm işletmelerini çok daha zorbir duruma sokmaktadır.Bu rekabet ortamında başarılı olabilmek, hatta ayakta kalabilmek için işletmeler,müşterilerinin sürekli olarak değişen istek, beklenti ve ihtiyaçlarına cevap vererek, yenistratejiler geliştirmek zorundadırlar. Termal turizm işletmeleri de dahil olmak üzere diğerbütün konaklama işletmeleri, müşteri memnuniyeti sağlama, hizmet kalitesini arttırma, fiyatdüşürme, dağıtım kanallarını genişletme, reklam faaliyetlerini çeşitlendirme gibi değişikpazarlama stratejileri uygulayarak bu rekabet ortamında üstünlük sağlamaya çalışmaktadırlar.Ancak yine de, işletmelerin müşteri memnuniyetinin ötesine geçip, müşteri sadakatioluşturma yönünde geliştirecekleri stratejiler, rekabet üstünlüğü kazanmanın en temel koşuluolacaktır.Anahtar Kelimeler: Müşteri, sadakat, termal turizm işletmeleri, sadakat nitelikleri In recent years, a great competition is being seen among the establishments whichwork in the same sector, try to serve the products and services which have same features, tothe same markets. Especially, in recent periods, the customers are getting more selectivebecause of changing and developing technology, increasing the level of education, increasingthe number of alternative products and services which might be prefered by the customers dayby day and fast changes in the markets. However, the wishes, expectations, needs andpreferences of the customers whom the establishments try to sell their products and servicesto, are changing continuously. Thus the tourism establishments, especially thermal tourismestablishments face a strong competition.In this competition environment, to be successful or even to be survive theestablishments have to improve new strategies with meeting their customers? wishes,expectations and needs which are continuously changing. For that reason, the establishments,including the thermal tourism establishments, try to provide their superiority by applyingdifferent strategies such as providing customer satisfaction, increasing the product and servicequality, decreasing the prices, expanding the distributions channels, providing the variety inthe advertisement activities and using the different marketing strategies.Key Words: Customer, loyalty, thermal tourism establishments, attributes of loyalty
Collections