Shock imagery in Turkish heavy metal fanzines: A reaction to criticism from the mainstream media?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir müzik tarzı olarak heavy metal, 80'li yıllardan itibaren Türkiye'de de kendisini göstermeye başlamış, bu müziğin dinleyicileri bu müziğe dair üretime geçmiştir. Yayıncılık da bu üretimin bir parçası olmuştur. Böylece 90'lı yıllardan itibaren, bağımsız yayınlar olarak heavy metal fanzinleri ortaya çıkmıştır. Bu fanzinler kaçınılmaz olarak heavy metal üzerine söylemler üretmekte, zaman zaman heavy metal ikonografisinde bulunan şok edici öğelere yer vermektedir. Bu çalışma, Türkiye'deki heavy metal fanzinleri sahip oldukları bu tarz öğeler üzerinden analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bunun için görsel analiz yöntemleri arasından söylem analizi seçilmiştir. Analizin uygulanacağı malzeme olarak da Laneth ve Non Serviam fanzinleri belirlenmiştir. Metinler arası yaklaşımı benimseyen söylem analizi aracılığıyla bu fanzinlerdeki başlıca şok edici imgeler, konuyla alakalı bilgiler ışığında farklı açılardan yorumlanmaya uğraşılmıştır. Analizin sonucunda, şok edici öğe kullanımının (ikili karşıtlık, medya eleştirisi ve heavy metal ikonografisi gibi) çeşitli örüntüler üzerinden ilerlediği ve (üretim teknikleri ile Türkiye'deki toplum ve medyanın yönelttiği eleştiriler gibi) birtakım etkenler tarafından güdülendirildiği bulgularına ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: heavy metal, fanzin, şok, söylem, medya As a musical genre, heavy metal started to appear in Turkey by the 1980s; and the metal audience started to produce products about that music. Publishing is one of the acts of the production. Thus, the 1990s saw the birth of Turkish heavy metal fanzines as independent publications. These fanzines inevitably produce discourses about heavy metal as well as occasionally incorporate the shocking elements found in the heavy metal iconology. This study aims to analyse the heavy metal fanzines in Turkey in terms of these kind of elements. Therefore, discourse analysis is selected from various visual analysis methods. Laneth and Non Serviam are selected as the fanzines to analyse. Through the intertextuality of discourse analysis, the shock imagery in these fanzines are interpreted from different perspectives. As a result of the analysis, it is found that the use of shock elements follows several patterns (such as binary opposition, media criticism, and heavy metal iconography) and is motivated from several factors (such as production techniques and the criticism from society and media in Turkey).Keywords: heavy metal, fanzine, shock, discourse, media
Collections