Konaklama işletmelerinde stratejik insan kaynakları yönetimi çerçevesinde hizmetiçi eğitim sürecinin yürütülmesi ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
m ÖZET Tüm sektörlerde olduğu gibi konaklama sektöründe de işletmeler, iç ve dış çevrelerinde meydana gelen sosyal, kültürel, ekonomik ve yönetsel değişmelerden doğrudan veya dolaylı olarak etkilenirler. Etkin ve verimli bir şekilde mevcudiyetini sürdürmek isteyen konaklama işletmeleri, çevrelerinde meydana gelen bu değişmeleri önceden sezmek, dış çevresinin tehdit ve tehlikelerine ve iç çevresinin güçlü ve zayıf yönlerine karşı gerekli önlemleri almak zorundadır. Bu çerçevede konaklama işletmeleri, hedeflerine ulaşabilmek için çeşitli stratejiler izlemektedirler. İçinde bulunduğumuz 2000 'li yıllarda konaklama işletmelerinin strateji belirleme ve uygulama çalışmalarında geçmişe oranla farklılıklar görülmektedir. Bu farklılıkların en büyük nedeni; konaklama işletmeciliğinin gelişme dinamiklerinden birisi olan insan unsurunun stratejik öneminin fark edilmesidir. Bunun sonucu olarak da; insan unsurunun gelişiminde büyük rolü olan eğitim önemli hale gelmektedir ve işletmelerde hizmetiçi eğitim sürecinin önemi artmaktadır. Böylece, tüm faaliyetlerini stratejik olarak düşünüp plânlaması gereken konaklama işletmelerinin, `İnsan Kaynaklan Yönetimi`ni ve alt işlevlerinden biri olan `Hizmetiçi Eğitim Süreci`ni de stratejik boyutta ele alması gerekmektedir. Buradan hareketle, çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde; öncelikle işletmelerde stratejik yönetim sürecinin ana hatları ile incelenmesinden hareketle, bu çerçevede yönetim işlevleri ve işletme fonksiyonları değerlendirilmektedir. Daha sonra, işletmelerde stratejik insan kaynaklan yönetimine geçiş süreci (personel yönetimi, insan kaynaklan yönetimi ve stratejik insan kaynaklan yönetimi aşamalan boyutunda) ele alınmaktadır. Son olarak, stratejik insan kaynaklanIV yönetimi ayrıntılı bir şekilde incelenerek işletme stratejileri ile insan kaynaklan stratejilerinin nasıl bütünleştirileceği üstünde durulmaktadır. İkinci bölümde; hizmetiçi eğitimin tanımı, önemi, amaçlan, planlanması, örgütlenmesi, uygulanması, koordinasyonun sağlanması, denetimi ve uygulanabilecek hizmetiçi eğitim modelleri aynntılı bir biçimde irdelenerek, işletmelerde hizmetiçi eğitim sürecinin stratejik önemi vurgulanmaktadır. Üçüncü bölüm; konaklama işletmelerinde hizmetiçi eğitim uygulamalanna yönelik İzmir-Kuşadası bölgesinde 20 konaklama işletmesinde yapılan uygulama çalışmasını içermektedir. Çalışmanın dördüncü ve son bölümünde ise; konaklama işletmelerinde hizmetiçi eğitim uygulamalanna ilişkin sorunlann çözümünde ve hizmetiçi eğitimin stratejik boyutta ele alınmasında yol gösterecek bir eğitim programı modeli önerilmektedir. ABSTRACT Companies in accommodation sector as well, as in alt sectors, are affected directly or indirectly by the social, cultural, economic and managerial changes occurring in their internal and external environments. Accommodation establishments aiming to maintain its existence efficiently are to foresee these changes occurring in their environments, and take the requisite measures against the threat and risks of its external environment and the strong and weak sides of its internal environment. In this framework, accommodation establishments follow several strategies in order to achieve their aims. In 2000's today, there are differences in formulating strategy and practising studies of these establishments in comparison with the past. The most important reason of these differences is that the strategic importance of human factor, one of the development dynamics of accommodation industry, is realized. So, training having a key role in developing of human factor as well as the significance of the process of in-service training in properties has been a matter of great import. Thus, Accommodation Establishments have to not only consider strategically alt its activities but also in strategic dimension, deal with `The Human Resources Management` and `The Process of In-Service Training` which is one of its sub- functions. On this context, study consists of four chapters. In the first chapter; following analysis of the process of strategic management with main lines, administration and management functions are assessed. Then, In establishments the process transition to the strategic human resources management (in the dimension of personnel management, human resources management and strategic human resources management) are studied.VI Finally, on analyzing of the strategic human resources management in detail, it is clarified how to integrate the management strategies and the human resources strategies. In the second chapter; the definition of in-service training, its significance, planning, organizing, practising, coordinating, supervising and practicable in-service training models are discussed in detail and the strategic importance of in-service training process is stressed. The third chapter includes the study of practice carried out at 20 accommodation establishments in İzmir-Kuşadası region with regard to in-service training practices. In the last chapter; a training programme model is suggested, that will instruct to deal with in-service training in strategic dimension and solve the problems relating to in service training practices in accommodation establishments.
Collections