The use of fear appeal in work safety: An experimental study on work safety posters
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Korku çekiciliği günümüzde popülerlik kazanmıştır ve özellikle çalışma güvenliğiolmak üzere çok çeşitli alanlarda kullanılmaktadır. Bu çalışmada korkuçekiciliğinin, meydana gelebilecek iş kazalarına yönelik engelleyici önlemleralmaya teşvik eden tavsiye edilen koruyucu eylemlerle ilişkili olarak işçileringüvenlik niyetleri üzerine etkisi olduğu umulmaktadır. Bu araştırmanınkapsamında, korku duyguları, algılanan etik, mesaja karşı tutum ve güvenlikniyetleri konularında iş kazası sakatlanması olana karşı iş kazası sakatlanmasıolmayan görsel uyarıcıların etkisini kıyaslamak amaçlanmaktadır. Bunun ötesinde,kadercilik eğilimi, mesleki deneyime sahip olma, iş kazası yaşamış olma ve özyeterlilikten oluşan ara değişkenleri de dahil etmek bir başka kayda değer amaçtır.Bu yönde sürdürülen bu araştırma deneysel bir çalışmayı da içermektedir. Buçalışmanın toplam katılımcı sayısı her grupta 150 kişi olacak şekilde ağır şartlardaçalışan 300 işçi olarak belirlenmiştir. Ürkeklik duygusu açısından iş kazası sakatlanması olan poster ve iş kazasısakatlanması olmayan poster grupları arasında kayda değer bir farklılık vardır.Sakatlanma olmayan poster iş kazalarının sayısını azaltırsa kabul edilebilir,çalışanın çıkarlarına en uygun olacak şekilde, ahlaki olarak doğru ve haklı olarakgörülmüştür. Sakatlanma olmayan poster gösterilen işçiler bu posteri hoşa giden verahatsız edici olmayan olarak değerlendirmiştir. Ayrıca, sakatlanma olmayan postergösterilmiş işçiler güvenlik uyumu niyetinde olmuştur. The fear appeal has gained popularity today and it has been used on a great varietyof fields, particularly work safety. In this study, it is expected that fear appeal hasan influence on workers' safety intentions with regard to recommended protectiveaction that motivates to take preventive measures towards work accidents that couldhappen. Within the scope of this study, it is aimed to compare the effect of visualstimuli (i.e. posters) that demonstrate work accident disability versus poster of nothaving disability on fear emotions, perceived ethicality, attitude towards themessage and safety intentions. Moreover, it is another considerable aim to includeintervening variables which are composed of fatalism tendency, havingoccupational experience, having a working accident, and self-efficacy. Theresearch, which is carried out in this direction, includes an experimental study. Totalparticipant number of this study is determined as 300 worker who work under heavyconditions, consisting of 150 per group.There is a significant difference between groups of poster of work accidentdisability and poster of not having disability in terms of scared emotion. Poster ofnot having disability is perceived as acceptable if it will lead to reduced number ofworking accidents, in the best interest of the employee, morally right, and fair.Workers who are exposed to poster of not having disability evaluate this poster aspleasant and pleasing. Also, workers who are exposed to poster of not havingdisability have intention to safety adaptation.
Collections