Fen ve teknoloji programı ile öğretmen kılavuzunun içsel olarak değerlendirilmesi ve uygulamada karşılaşılan sorunlar (Balıkesir örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, yapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanan ilköğretim 5. sınıfFen ve Teknoloji Programı ünite düzeninin ve öğretmen kılavuzunun, programgeliştirilirken esas alınan anlayış ve hareket noktalarına uygunluğu ve öğretmenlerinuygulamada karşılaştıkları sorunların neler olduğu belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmada betimsel nitelikli tarama modeli kullanılmıştır. 5. sınıf Fen veTeknoloji Programı'nın ünite düzeni ve MEB tarafından hazırlanan öğretmen kılavuzu,araştırmacı tarafından programda esas alınan anlayış ve hareket noktalarıçerçevesinde incelenmiş ve içsel değeri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Öğretmenlerinuygulamada karşılaştıkları sorunların belirlenmesi için araştırmacı tarafından geliştirilenanket, Balıkesir il merkezinde görev yapan 107 beşinci sınıf öğretmenine uygulanmış,geçerli olan 104 anketten elde edilen verilerin frekans ve yüzdeleri hesaplanarakyorumlanmıştır.Araştırmada Fen ve Teknoloji dersi ünite düzeninin, özellikle programda esasalınan anlayış ve hareket noktalarından ?Az bilgi özdür.? ilkesine ve programın ilgilidiğer derslerin programlarıyla paralelliği ve bütünlüğünün sağlanması boyutlarına tamolarak uyulmadığı belirlenmiştir. Öğretmen kılavuzu için de benzer bulgularaulaşılmıştır. Ancak öğretmen kılavuzunda önerilen ölçme değerlendirme tekniklerininprogramda yer alan ölçme değerlendirme tekniklerine oranla daha çeşitli olduğubelirlenmiştir. Öğretmenlerin uygulamada karşılaştıkları temel sorunlar iseöğretmenlerin yapılandırmacı öğretmen rollerini yeterince sergileyememelerinden vesınıf mevcutlarının fazlalığı nedeniyle programın etkili bir biçimdeuygulanamamasından kaynaklandığı ortaya çıkmıştır.Anahtar Sözcükler: yapılandırmacılık, Fen ve Teknoloji Programı, öğretmen sorunları The aim of the study is to point out how reasonable the 5th grade Science andTechnology curriculum?s unit organization unit plan and teacher guide that is structured withconstructivist approach with respect to insight and main concerns that constructs the basis of thecurriculum and the problems teachers face through the practicing the curriculum.Descriptive qualified search model is used through the research. The 5th grade Scienceand Technology curriculum?s unit organization and teacher?s guide that is prepared by MEB isstudied with the main concerns of the curriculum to show the inner value of the program. For theproblems faced by teacher, a questionnaire prepared by the investigator is taken from the 1075th grade teacher from the center of Balıkesir. The data is interpreted with frequencies andpercents taken from 104 valid surveys out of 107.As a result, it is designated that Science and Technology curriculum?s unit organizationdoes not fit with the one of the main concerns of the curriculum: ?Less information is essential.?Also the unit organization does not fit with the dimensions concerning parallelism and integrity ofthe other courses? curricula these also apply to teacher?s guide. However the evaluationtechniques described in the teacher?s guide are more various than the ones appear in thecurriculum. The investigation shows that the main problems teachers face arise due to lack ofconstructivist roles of teachers and also curriculum cannot be applied effectively because of overpopulated classes.Keywords: constructivism, science and technology curriculum, teacher?s guide
Collections