Show simple item record

dc.contributor.advisorAtik Özgün, Deniz
dc.contributor.authorCanbulut, Murad
dc.date.accessioned2021-05-08T07:52:51Z
dc.date.available2021-05-08T07:52:51Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-02-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/635885
dc.description.abstractEngelli bireyler (engelli olarak etiketlenmiş bireyler) tarih boyunca toplumdan ayrıştırıldılar, toplum tarafından baskı altına alındılar ve etiketlendiler. Bir süre dini kurumlar tarafından ayrıştırılan engelli olarak etiketlenmiş bireyler, sonrasında, tıbbi kurumlar ve yorumlamalar aracılığıyla özel hastanelerde ayrıştırıldılar. Sonrasında, endüstrileşmeyle birlikte bu bireyler, üretim sistemine olan katkılarıyla değerlendirilip etiketlendiler. Günümüzde piyasa mekanizmasının bireylerin etiketlenmesi ve ayrıştırılmasında tetikleyici olduğu görülmektedir. Bu tez, engelli olarak etiketlenmiş bireylerin hayatına etkisi olan diğer faktörlerle birlikte tüketim kültürünü incelemekte, nispeten az sayıda çalışmanın yapıldığı hassas grupların ihtiyacıyla ilgili pazarlama literatürüne teorik katkılar yapmaktadır.Bu kapsamda, tüketici odaklı bir yaklaşım kullanarak, nitel bakış açısıyla 30 derinlemesine mülakat ile engelliliği tecrübe eden ve engellilik ile ilgili normları koyan aktörlerin duygu, düşünce ve algılarına ilişkin detaylı fikir edinilmesi amaçlanmaktadır. Bulgular, engelli olarak etiketlenmiş bireylerin dahil edilme ve dışlanma süreçlerindeki aktörleri incelemekte ve normalliği sorgulamaktadır. Bu çalışma, engellilikle ilgili var olan iki ana modelle ilgili kısıt ve eleştirileri dikkate alarak `sosyal pazarlama modeli`ni sunmakta, pazarlama ve sosyal açıdan çözüm önerileri sunmaktadır.
dc.description.abstractThroughout the history, disabled people (labeled as disabled – LAD) have been discriminated, oppressed and labeled in society. For a while, religious institutions discriminated LAD people. Then, they were classified in terms of medical interpretations and marginalized in asylums and special hospitals. Experiencing industrialization, they were labeled through their contributions to the production system. Today, the market system enforces these labels. This thesis, therefore, investigates the impact of consumer culture among other factors on the lives of LAD people and makes theoretical contributions to the relatively silent literature in marketing about the needs of this vulnerable group. Taking a consumer centric approach, with a qualitative perspective, 30 in-depth interviews were conducted, aiming to achieve a deeper understanding of the feelings, thoughts, and perceptions of those who experience disability, and those who have impact in setting the norms about disability. The findings lay out the inclusion and exclusion process of LAD people in society, investigating the actors behind, and questioning `normality`. Taking into consideration the critiques and limitations of the major disability models, an alternative model, the social marketing model of disability is presented, and marketing and societal implications are explored.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLabeling people as `disabled`: A production of modern society and the role of marketing
dc.title.alternativeİnsanların engelli olarak etiketlenmesi: Modern toplumun ürünü ve pazarlamanın rolü
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-02-10
dc.contributor.departmentİktisat Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial marketing
dc.subject.ytmPhysical handicappeds
dc.subject.ytmVisually impaired
dc.subject.ytmHearing impaired
dc.subject.ytmQualitative research
dc.subject.ytmSocial exclusion
dc.subject.ytmDisabled persons
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmModern society
dc.identifier.yokid10101849
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid421775
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess