Collections in this community

Recent Submissions

  • Self verification strivings in organizational settings 

    Uçel, Ela Burcu (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2019-02-03)
    İnsanların kendilerini nasıl gördükleri ve başkaları tarafından nasıl görüldükleri şahsi gerçekliklerini şekillendirir. Kişilerin benlik kavramları için özdoğrulayıcı geri bildirim almaları çok önemlidir, çünkü psikolojik ...
  • Service supply chain approach for service failure and recovery 

    Yildirim, Cansu (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-10-08)
    Bu çalışmanın temel amacı hizmet hataları ve hataların telafilerini gerçekleştiren tarafların genel müşteri memnuniyetleri ve müşterilerin yeniden satın alma niyetleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Turizm hizmet tedarik ...
  • Labeling people as `disabled`: A production of modern society and the role of marketing 

    Canbulut, Murad (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2019-02-10)
    Engelli bireyler (engelli olarak etiketlenmiş bireyler) tarih boyunca toplumdan ayrıştırıldılar, toplum tarafından baskı altına alındılar ve etiketlendiler. Bir süre dini kurumlar tarafından ayrıştırılan engelli olarak ...
  • Performance assessment of a factory layout design: Hybrid multi criteria decision making model with an application in the elevator and escalator company 

    Sağnak, Muhittin (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2019-07-13)
    Tesis yerleşim düzeni problemi, endüstri mühendisliği ve işlemler yönetimi alanlarının temel araştırma konularından bir tanesidir. Literatürde, çoğu tesis yerleşim problemi modellemesi olarak karşımıza çıkan birçok araştırma ...
  • Envy at workplace: An exploratory study 

    Günerergin, Mert (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2019-02-03)
    Kıskançlık, hoşa gitmeyen fakat insan olmanın bir sonucu olan yaygın bir histir. Her kültürde bu duyguyu ifade edecek bir sözcük bulunmaktadır ve herkes bu duyguyu hissedebilecek kapasitededir. Bu nedenle kıskançlık, yıllar ...
  • Mindful consumption and generation y: Comprehension, conceptualization, and communication 

    Aktan, Damla (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2021-04-16)
    Dünya, geçtiğimiz son 10 yılda iklim değişikliği, küresel ısınma ve kirlenme, ekonomik kıtlık gibi, sıklıkla fazla ve kontrolsüz tüketim sonucu meydana gelen sürdürülemez çevre koşullarıyla karşı karşıya kaldı. Pazarlama ...
  • Emergence of sustainable markets: Dynamics that mobilize actors to seek market change in fashion 

    Özdamar Ertekin, Zeynep (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2019-01-15)
    En yeni moda ürünlerini, uygun fiyata ve hızlı bir şekilde tüketiciye sunmaya dayanan hızlı moda sistemi, ekolojik ve sosyal çevre üzerinde olumsuz etkiler doğurarak sonraki nesiller için bir tehdit oluşturmaktadır. Bu ...
  • Shipment consolidation and dispatching problem with transshipment terminals 

    Tokcaer, Sinem (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2021-01-30)
    Uzak mesafe yük taşımacılığı, rekabetin oldukça fazla ve hizmet sağlayıcıların en iyi hizmeti, en düşük maliyetle vermek durumunda olduğu bir pazardır. Bu bakımdan, hizmet sağlayıcıları, hızlı ve ölçek ekonomisinden ...
  • The impact of international financial reporting standards (İFRS) adoption on the integration of capital markets 

    Zahid, Rana Muhammad Ammar (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2019-10-22)
    Entegre sermaye piyasaları, piyasalara daha iyi risk paylaşımı ve verimlilik sağlayarak ekonomik büyümede hayati bir rol oynamaktadır. Ancak sınırlar boyunca, bilgi asimetrisi gibi farklı engellerin varlığı ekonomik büyümeyi ...
  • Information technology, its market value and related risks on manufacturing and service firms 

    Tayaksi, Cansu (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2018-08-06)
    İşletmeler için, bilgi kalıcı bir varlıktır ve şirketin diğer değerli varlıkları gibi korunması gerekmektedir (ISO / IEC 27002, 2013; Misra vd., 2007). Günümüz dünyasında işletmeler için rekabet artmaktadır ve verinin ...
  • Contamination at workplace 

    Tatarlar, Ceren Deniz (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2020-10-27)
    Geçmişten günümüze, kişinin kendisi ve varlığı büyük bir ilgi kaynağı olmuştur. Genişletilmiş benlik kavramı genel olarak pazarlama alanındaincelenirken, bu tezin amacı bu kavramı yönetim ve özellikle örgütsel davranış ...
  • The hidden figures in fashion: Bridging the diversity gap between consumers and producers 

    Çavuşoğlu, Lena (İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/İşletme Enstitüsü, 2021-01-08)
    Önceden yapılan araştırmalar, moda endüstrisinin tanımladığı ideal güzellik standartlarının kadınların kendi öz değerlerini ölçmesinde bir yük oluşturduğunu vurgulamıştır. Bu yük, Kafkas görünümünün egemen olduğu moda ...